«Τιτανομαχία» Κίνας και Νότιας Κορέας στα ναυπηγεία

«Τιτανομαχία» Κίνας και Νότιας Κορέας στα ναυπηγεία

267
«Τιτανομαχία» Κίνας και Νότιας Κορέας στα ναυπηγεία

Εντείνεται η «τιτανομαχία» Κίνας και Νότιας Κορέας για την πρωτοκαθεδρία στα ναυπηγεία μετά το μπαράζ παραγγελιών πλοίων που εξασφάλισαν πρόσφατα τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία.

Κατά το α΄ τρίμηνο του 2021, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας βρέθηκαν στην κορυφή παγκοσμίως σε όρους νέων παραγγελιών, παρά το γεγονός ότι η Κίνα, με εξαίρεση ένα έτος, κατακτά τα ηνία της ναυπήγησης πλοίων από το 2012.

Σύμφωνα με το Yonhap, το α΄ τρίμηνο τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες ύψους 5,32 εκατ. CGT, ενώ οι παραγγελίες των αντίστοιχων κινεζικών δεν ξεπέρασαν τα 4,26 εκατ. CGT.

Κινεζικά ΜΜΕ τονίζουν ότι η επιβράδυνση της δραστηριότητας των ναυπηγείων της χώρας αποτελεί εν μέρει απόρροια της σημαντικής αύξησης της τιμής των χαλύβδινων πλακών. Η απότομη αύξηση της τιμής iron ore της Αυστραλίας από το β΄ εξάμηνο του 2020 και η χαλάρωση δημοσιονομικών πολιτικών από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου έχουν ενισχύσει την παγκόσμια αγορά εμπορευμάτων, με τις εγχώριες τιμές χάλυβα στην Κίνα να έχουν πάρει την ανιούσα τους τελευταίους μήνες.

Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία βγαίνουν κερδισμένα, από την άλλη, καθώς η ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια λόγω της πανδημίας οδηγεί σε νεοναυπηγήσεις containerships, και μάλιστα μεγάλων σε χωρητικότητα, για την κάλυψη της ζήτησης. Μόνο τον Μάρτιο η Evergreen Marine Corp. προέβη σε παραγγελία 25 containerships στη Samsung Heavy Industries.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.