
Η κορυφαία ναυτιλιακή εταιρεία δεξαμενόπλοιων Stena Bulk πρόσφατα παρουσίασε ένα σύνολο πέντε στόχων απανθρακοποίησης, οι οποίοι συνθέτουν έναν ολοκληρωμένο χάρτη για την επίτευξη της ανθρακικής ουδετερότητας έως το 2050.
Ο πρώτος στόχος της Stena Bulk επιτεύχθηκε το 2020, όταν η εταιρεία ξεκίνησε να προσφέρει στους πελάτες της επιλογές μεταφορών με έως και 100% μειωμένες εκπομπές CO2, μέσω της χρήσης βιοκαυσίμων και ενός εσωτερικού προγράμματος αντιστάθμισης των εκπομπών άνθρακα.
Ο δεύτερος στόχος της εταιρείας προϋποθέτει την απόκτηση, από το 2030 και μετά, πλοίων που θα διαθέτουν τη δυνατότητα να επιχειρούν με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, είτε μέσω της εγκατάστασης νέων τεχνολογιών είτε μέσω της κατανάλωσης καυσίμων μηδενικών εκπομπών. Η εταιρεία ήδη πρόκειται να παραλάβει τον επόμενο χρόνο το πρώτο της πλοίο κατανάλωσης μεθανόλης και να γίνει έτσι μία από τις πρώτες εταιρείες παγκοσμίως που θα διαχειρίζονται πλοία ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα.
Το τρίτο ορόσημο στο ταξίδι της Stena Bulk προς την απανθρακοποίηση έχει να κάνει με τον νέο σχεδιασμό InfinityMAX, που αφορά ένα φιλικό προς το περιβάλλον πλοίο μηδενικών εκπομπών, το οποίο η εταιρεία επιδιώκει να εντάξει στον στόλο της το αργότερο έως το 2035.
Μέχρι το 2040, η Stena Bulk στοχεύει να έχει πετύχει και τον τέταρτο στόχο της, να γίνει δηλαδή μια εταιρεία διαχείρισης δεξαμενόπλοιων ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, κάτι που θα καταφέρει μέσω ενός συνδυασμού μέτρων, όπως η χρήση καυσίμων μηδενικών εκπομπών και νέων τεχνολογιών, αλλά και η συμμετοχή σε προγράμματα αντιστάθμισης των εκπομπών άνθρακα.
Ο τελευταίος στόχος της εταιρείας αναμένεται να επιτευχθεί το 2050, οπότε και η ανθρακική ουδετερότητα της εταιρείας δεν θα αφορά μόνο τη διαχείριση των πλοίων της, αλλά και τα φορτία που θα μεταφέρει, μια ευθύνη που θα πρέπει να αναλάβει από κοινού με τους πελάτες της. Η Stena Bulk πιστεύει πως η συγκεκριμένη προσέγγιση είναι ζωτικής σημασίας, προκειμένου να μπορέσει ο ναυτιλιακός κλάδος να αντιμετωπίσει την πρόκληση της απανθρακοποίησης.
Φωτό: Stena Bulk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ