
Η κορυφαία ναυτιλιακή εταιρεία δεξαμενόπλοιων Stena Bulk πρόσφατα παρουσίασε ένα σύνολο πέντε στόχων απανθρακοποίησης, οι οποίοι συνθέτουν έναν ολοκληρωμένο χάρτη για την επίτευξη της ανθρακικής ουδετερότητας έως το 2050.
Ο πρώτος στόχος της Stena Bulk επιτεύχθηκε το 2020, όταν η εταιρεία ξεκίνησε να προσφέρει στους πελάτες της επιλογές μεταφορών με έως και 100% μειωμένες εκπομπές CO2, μέσω της χρήσης βιοκαυσίμων και ενός εσωτερικού προγράμματος αντιστάθμισης των εκπομπών άνθρακα.
Ο δεύτερος στόχος της εταιρείας προϋποθέτει την απόκτηση, από το 2030 και μετά, πλοίων που θα διαθέτουν τη δυνατότητα να επιχειρούν με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, είτε μέσω της εγκατάστασης νέων τεχνολογιών είτε μέσω της κατανάλωσης καυσίμων μηδενικών εκπομπών. Η εταιρεία ήδη πρόκειται να παραλάβει τον επόμενο χρόνο το πρώτο της πλοίο κατανάλωσης μεθανόλης και να γίνει έτσι μία από τις πρώτες εταιρείες παγκοσμίως που θα διαχειρίζονται πλοία ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα.
Το τρίτο ορόσημο στο ταξίδι της Stena Bulk προς την απανθρακοποίηση έχει να κάνει με τον νέο σχεδιασμό InfinityMAX, που αφορά ένα φιλικό προς το περιβάλλον πλοίο μηδενικών εκπομπών, το οποίο η εταιρεία επιδιώκει να εντάξει στον στόλο της το αργότερο έως το 2035.
Μέχρι το 2040, η Stena Bulk στοχεύει να έχει πετύχει και τον τέταρτο στόχο της, να γίνει δηλαδή μια εταιρεία διαχείρισης δεξαμενόπλοιων ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, κάτι που θα καταφέρει μέσω ενός συνδυασμού μέτρων, όπως η χρήση καυσίμων μηδενικών εκπομπών και νέων τεχνολογιών, αλλά και η συμμετοχή σε προγράμματα αντιστάθμισης των εκπομπών άνθρακα.
Ο τελευταίος στόχος της εταιρείας αναμένεται να επιτευχθεί το 2050, οπότε και η ανθρακική ουδετερότητα της εταιρείας δεν θα αφορά μόνο τη διαχείριση των πλοίων της, αλλά και τα φορτία που θα μεταφέρει, μια ευθύνη που θα πρέπει να αναλάβει από κοινού με τους πελάτες της. Η Stena Bulk πιστεύει πως η συγκεκριμένη προσέγγιση είναι ζωτικής σημασίας, προκειμένου να μπορέσει ο ναυτιλιακός κλάδος να αντιμετωπίσει την πρόκληση της απανθρακοποίησης.
Φωτό: Stena Bulk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ