
Συνέντευξη παραχώρησε στη γερμανική Spiegel o CEO της Hapag-Lloyd, Rolf Habben Jansen, ο οποίος μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο «έμφραγμα» του Σουέζ και στη ναυτιλία τακτικών γραμμών στο σύνολό της.
Σε ερώτηση για το εάν η διεθνής εμπορική ναυτιλία θα επιστρέψει σύντομα στην κανονικότητα μετά την προσάραξη του «Ever Given» στο Σουέζ, ο επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας φάνηκε απαισιόδοξος, καθώς, όπως ανέφερε, η πλήρης εκκαθάριση της συμφόρησης στα λιμάνια θα χρειαστεί κάποιο διάστημα, ενώ πλοία που ανέμεναν στο Σουέζ και καταφθάνουν σε Ευρώπη και Ασία βρίσκονται πίσω στον προγραμματισμό τους κατά μία ή δύο εβδομάδες. Κατά τον κ. Jansen, θα χρειαστούν οκτώ με δέκα εβδομάδες για την επιστροφή στην κανονικότητα.
Ερωτηθείς για το εάν αυτές οι καθυστερήσεις θα επιδεινώσουν το ζήτημα της έλλειψης εμπορευματοκιβωτίων στην Ασία, ο ίδιος ανέφερε ότι δεν αναμένει κάτι τέτοιο, καθώς η βιομηχανία θα λάβει όλα εκείνα τα μέτρα για την αποτελεσματικότερη χρήση των διαθέσιμων containers.
Tα τελευταία χρόνια, οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν επένδυσαν σημαντικά στην επέκταση των στόλων τους, καθώς πολλές φορές κάτι τέτοιο δεν καθίστατο οικονομικά βιώσιμο, επισήμανε ο κ. Jansen. Αυτό, σε συνδυασμό με την εκτόξευση της ζήτησης, έχει οδηγήσει σε έλλειψη διαθέσιμων προς ναύλωση containerships, κατά τον επικεφαλής της Hapag-Lloyd.
Φωτό: Khaled Elfiqi/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ