
Στις εταιρείες τακτικών γραμμών MAERSK, CMA CGM, Hapag-Lloyd, που κατέγραψαν σημαντική αύξηση στην κερδοφορία τους κατά το 2020, έρχονται να προστεθούν η θυγατρική της COSCO, Οrient Overseas Container Line (OOCL), και η Υang Ming, σύμφωνα με τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσαν.
Πιο συγκεκριμένα, η μητρική εταιρεία της OOCL, Οrient Overseas International Limited (OOIL) ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη $903 εκατ., καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 362,6% σε σχέση με τα κέρδη του 2019 ($195,2 εκατ.). Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι αποκλειστικά κατά το β΄ εξάμηνο του 2020 η κερδοφορία της εταιρείας ξεπέρασε τα $800 εκατ. Αντίστοιχα, τα έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 19%, στα $8,191 δισ., κυρίως λόγω της πορείας του β΄ εξαμήνου του έτους, οπότε η ζήτηση ανέκαμψε και οι ναύλοι αυξήθηκαν σημαντικά.
Επιπροσθέτως, σημαντική ήταν και η αύξηση στη διακίνηση που κατέγραψε η OOCL, η οποία ξεπέρασε τον μέσο όρο του κλάδου. Ειδικότερα, η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ανήλθε σε 7,5 εκατ. TEUs, αυξημένη κατά 7,3% σε σχέση με το 2019 (6,9 εκατ. TEUs).
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, μέσα σε ένα ιδιαίτερα περίπλοκο πλαίσιο λειτουργίας λόγω της πανδημίας, η OOΙL κατάφερε να καταγράψει κατά το 2020 τα υψηλότερα έσοδα, την υψηλότερη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και τη μεγαλύτερη κερδοφορία στην ιστορία της.
Από την πλευρά της, και η Yang Ming ευνοήθηκε από την αύξηση της ζήτησης και την έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στο δεύτερο μισό του έτους και, σε συνδυασμό με τους υψηλούς ναύλους και τη σχετικά χαμηλή τιμή των καυσίμων, αύξησε τα έσοδά της κατά 1,4% σε σχέση με το 2019, καταγράφοντας έσοδα $5,11 δισ. Έτσι, παρά την πτώση κατά 6,63% στη διακίνηση φορτίων (5,07 εκατ. ΤΕUs), έκλεισε το έτος ενισχύοντας τη χρηματοοικονομική της θέση, με τα κέρδη μετά από φόρους να φτάνουν τα $400 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ