
O Απρίλιος αποτελούσε παραδοσιακά τον μήνα κατά τον οποίο οι τρεις συμμαχίες στην αγορά τακτικών γραμμών αναπροσάρμοζαν τα δρομολόγιά τους στον εμπορικό δρόμο Ανατολής-Δύσης. Ωστόσο, λόγω της συμφόρησης που παρατηρείται σε πολλούς λιμένες αλλά και των σημαντικών καθυστερήσεων που αυτή έχει προκαλέσει στην εκτέλεση των δρομολογίων τους, η κατάσταση φέτος φαίνεται πως είναι πολύ διαφορετική.
Η συμμαχία THE Alliance ανακοίνωσε και επισήμως ότι μέρος της αναδιοργάνωσης των δρομολογίων μεταξύ Βόρειας Ευρώπης και Ηνωμένων Πολιτειών στον εμπορικό δρόμο του Ατλαντικού έπρεπε να αναβληθεί, λόγω των επιχειρησιακών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η βιομηχανία. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την Alphaliner, η αναθεώρηση του δικτύου των εταιρειών τακτικών γραμμών και σε άλλους εμπορικούς δρόμους αναμένεται να καθυστερήσει μέχρι τον Μάιο.
Ήδη πριν από το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ από το «Ever Given» για σχεδόν μία εβδομάδα, οι καθυστερήσεις στην εκτέλεση των δρομολογίων για τις εταιρείες τακτικών γραμμών ήταν αναπόφευκτες. Πλέον, μετά και την επαναλειτουργία της διώρυγας, η κατάσταση είναι σαφώς πιο επιβαρυμένη, γεγονός που δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο για τις εταιρείες την αναδιοργάνωση των δρομολογίων τους.
Μάλιστα, ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στην εν λόγω αγορά είναι ότι η Μaersk, η οποία αναμένει ότι το ατύχημα στο Σουέζ θα έχει επίδραση σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, οδηγώντας σε σημαντική μείωση της χωρητικότητας και σε ελλείψεις εξοπλισμού (εμπορευματοκιβώτια) για πολλές εβδομάδες ενδεχομένως, αποφάσισε να διακόψει προσωρινά και για το άμεσο μέλλον τόσο τις κρατήσεις μέσω της ηλεκτρονικής της πλατφόρμας όσο και τα βραχυπρόθεσμα συμβόλαιά της, επηρεάζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις εξαγωγές σε πολλές αγορές ανά τον κόσμο.
Φωτό: SUEZ CANAL AUTHORITY/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ