
Δεδομένων των ευνοϊκών συνθηκών της αγοράς, η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε, σχεδιάζει την έκδοση ομολόγου (senior note bond) αξίας 300 εκατ. ευρώ, το οποίο θα συμβαδίζει με τις αρχές της Διεθνούς Ένωσης Κεφαλαιαγοράς (International Capital Market Association ‒ ICMA). Για τον λόγο αυτόν, μια κοινοπραξία τραπεζών ορίστηκε, προκειμένου να έρθει σε επαφή με πιθανούς μελλοντικούς επενδυτές.
Τα έσοδα από την ενδεχόμενη έκδοση του ανωτέρω ομολόγου θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου να αποπληρωθεί νωρίτερα και εις ολόκληρον το υφιστάμενο ευρωπαϊκό ομόλογο της εταιρείας, το οποίο ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ και λήγει το 2024.
Η έκδοση του εν λόγω ομολόγου συνδέεται άμεσα με τον σαφώς καθορισμένο στόχο βιωσιμότητας που έχει θέσει η εταιρεία. Βάσει αυτού, η Hapag-Lloyd αναμένεται έως το 2030 να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του στόλου της κατά 60% σε σχέση με αυτές του 2008, που αποτελεί το έτος βάσης που έχει θέσει ο ΙΜΟ. Η Hapag-Lloyd στοχεύει να επιτύχει αυτόν τον φιλόδοξο στόχο μέσα από την αγορά νέων αποδοτικών πλοίων και τη σταδιακή απόσυρση των παλαιότερων πλοίων του στόλου της, την αξιοποίηση εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων και τη λήψη πρόσθετων μέτρων για τη μείωση των εκπομπών.
Η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του στόλου της εταιρείας θα καταμετράται και θα καταγράφεται σε ετήσια βάση σύμφωνα με τον Δείκτη Μέσης Αποδοτικότητας. Για τον στόλο της Hapag-Lloyd, η τιμή του δείκτη το 2008 ήταν 11,68, ενώ έως το 2030 αναμένεται να μειωθεί στο 4,67.
Σε αυτό το πλαίσιο, με τη σχεδιαζόμενη έκδοση του ομολόγου που θα συνδέεται με τη βιωσιμότητα, η Hapag-Lloyd επιδιώκει μια επιπρόσθετη ώθηση, προκειμένου να χρηματοδοτήσει τις πράσινες δραστηριότητές της, οι οποίες θα συμβάλουν στην επίτευξη του στόχου μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματός της έως το 2030.
Φωτό: Jοhn G. Mabanglo/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ