Αγοραπωλησίες bulk carriers: Με σπασμένα φρένα η αγορά

Αγοραπωλησίες bulk carriers: Με σπασμένα φρένα η αγορά

821
Αγοραπωλησίες bulk carriers: Με σπασμένα φρένα η αγορά

Με ταχείς ρυθμούς κινείται η second-hand αγορά bulkers τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, οδεύοντας ολοταχώς σε επίπεδα-ρεκόρ, σύμφωνα με ανάλυση της BIMCO.

Πριν καλά καλά ολοκληρωθεί το α΄ τρίμηνο του 2021, 279 bulkers άλλαξαν χέρια, με τα Panamaxes να αποτελούν τη μερίδα του λέοντος, καθώς αντιπροσωπεύουν το 30% (82/279) των συναλλαγών, σύμφωνα με την BIMCO. Για να κατανοήσει κανείς το μέγεθος της αγοράς, αρκεί να ειπωθεί ότι το 2020 συνολικά 794 bulkers αγοράστηκαν και πουλήθηκαν στη δευτερογενή αγορά, με τα Handysizes και τα Supramaxes να είναι τα πιο δημοφιλή.

Η υψηλή ζήτηση για μεταχειρισμένα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου αντανακλάται και στις αξίες των περιουσιακών αυτών στοιχείων, οι οποίες καταγράφουν σημαντική άνοδο από τις αρχές του έτους, όπως αναφέρει στην ανάλυσή της η BIMCO. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η αξία ενός Panamax 15 ετών είναι αυξημένη κατά 47,1% (ή $4 εκατ.) σε σχέση με την 1η Ιανουαρίου.

Ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, αναφέρει: «Η ισχυρή άνοδος της ναυλαγοράς και της S&P αγοράς αναπόφευκτα οδηγεί στο ερώτημα πόσο ακόμα θα διαρκέσει».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.