
Η Saudi Aramco, ο κρατικός πετρελαϊκός γίγαντας της Σαουδικής Αραβίας, ανακοίνωσε ότι σημείωσε πτώση των κερδών του κατά 44% πέρυσι, καθώς οι περιορισμοί εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19 μείωσαν τη ζήτηση καυσίμων σε όλο τον κόσμο.
Η Aramco, η μεγαλύτερη εταιρεία πετρελαίου στον κόσμο, ανέφερε κέρδη $49 δισ. το 2020, από $88,2 δισ. το προηγούμενο έτος. Ο διευθύνων σύμβουλος, Amin Nasser, περιέγραψε το προηγούμενο έτος ως ένα από τα πιο δύσκολα χρόνια στην ιστορία.
Παρά την πτώση, η Aramco δήλωσε ότι θα καταβάλει $75 δισ. σε μερίσματα στους μετόχους της. Η εταιρεία άρχισε να πωλεί μετοχές τον Δεκέμβριο του 2019, ωστόσο η κυβέρνηση της Σαουδικής Αραβίας συνεχίζει να κατέχει περισσότερο από το 98%, αναφέρει το Associated Press.
Όπως συνέβη και με τους ανταγωνιστές της, η Aramco αντιμετώπισε ιστορικές αντιξοότητες στις αγορές πετρελαίου, που προκάλεσε ο κορoνοϊός.
Η έκθεση κερδών της Aramco έρχεται μετά από επιθέσεις εναντίον των εγκαταστάσεών της, συμπεριλαμβανομένης μιας επίθεσης με drone την περασμένη εβδομάδα, την οποία ανακοίνωσαν ότι εξαπέλυσαν οι αντάρτες Χούθι στην Υεμένη. Η εταιρεία δήλωσε ότι οι επιθέσεις δεν επηρέασαν τις δραστηριότητές της.
Τα στοιχεία της Aramco για το 2020 ήταν λίγο κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών, αλλά εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν από τα υψηλότερα κέρδη κάθε εταιρείας, σύμφωνα με το CNBC, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος του σαουδαραβικού κολοσσού δήλωσε ότι διαβλέπει ενθαρρυντικά σημάδια: «Βλέπουμε αύξηση της ζήτησης στην Ασία και επίσης θετικά σημάδια αλλού. Παραμένουμε σίγουροι ότι θα βρεθούμε σε θέση ισχύος μετά το πέρας της πανδημίας».
Φωτό: Ali Haider/ AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ