
Ο Διεθνής Οργανισμός Εμπορευματοκιβωτίων Δεξαμενών (ITCO) δημοσίευσε για ένατη χρονιά την ετήσια απολογιστική έκθεσή του για τον παγκόσμιο στόλο των εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών (tank containers). Βάσει των υπολογισμών της έκθεσης έως και την 1η Ιανουαρίου 2021, ο στόλος των εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών έφτασε τις 686.650 μονάδες παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 5,3% σε σύγκριση με τις 652.350 μονάδες που είχαν καταγραφεί κατά το 2020.
Σύμφωνα με την έκθεση, η αβεβαιότητα στην αγορά κατά το 2020, που προκλήθηκε κυρίως λόγω της παγκόσμιας πανδημίας Covid-19, είχε ως αποτέλεσμα την επιβράδυνση της ανάπτυξης του κλάδου των εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο, παρά την κάμψη αυτή, τα σημάδια ανάκαμψης των παραγγελιών για νέο εξοπλισμό που παρατηρήθηκαν προς το τέλος του έτους προμηνύουν μια σημαντικά βελτιωμένη κατάσταση για την εν λόγω αγορά για το τρέχον έτος.
Κατά το 2020 κατασκευάστηκαν συνολικά 35.800 μονάδες εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών, 18.850 μονάδες λιγότερες σε σχέση με τις 54.650 που κατασκευάστηκαν το 2019. Κυρίαρχος στην παραγωγή των εν λόγω εμπορευματοκιβωτίων παραμένει η Κίνα, η οποία συγκεντρώνει τους έξι από τους επτά μεγαλύτερους κατασκευαστές παγκοσμίως (CIMC, NT Tank, Singamas, JJAP, CRRC και CXIC), με τον έβδομο να προέρχεται από τη Νότια Αφρική (Welfit Oddy). Χαρακτηριστικό της συγκέντρωσης στον κλάδο αποτελεί το γεγονός ότι οι επτά παραπάνω εταιρείες κατασκευάζουν το 95% των εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών παγκοσμίως.
Παράλληλα, όμως, σύμφωνα με την έκθεση της ITCO, και ο κλάδοι της διαχείρισης και της εκμίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών κυριαρχούνται σε παγκόσμιο επίπεδο από έναν σχετικά μικρό αριθμό εταιρειών με μεγάλα μερίδια αγοράς. Χαρακτηριστικά, οι δέκα μεγαλύτεροι διαχειριστές (κυρίως εταιρείες logistics) κατέχουν πάνω από 246.630 μονάδες εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών, αριθμός που αντιπροσωπεύει πάνω από το 55% του παγκόσμιου στόλου που βρίσκεται υπό την κατοχή των διαχειριστριών εταιρειών. Αντίστοιχα, οι δέκα μεγαλύτεροι εκμισθωτές κατέχουν πάνω από 250.000 μονάδες, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 79% του συνόλου των εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών προς μίσθωση παγκοσμίως.
Φωτό: Frans Van Heerden/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ