
Ο Διεθνής Οργανισμός Εμπορευματοκιβωτίων Δεξαμενών (ITCO) δημοσίευσε για ένατη χρονιά την ετήσια απολογιστική έκθεσή του για τον παγκόσμιο στόλο των εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών (tank containers). Βάσει των υπολογισμών της έκθεσης έως και την 1η Ιανουαρίου 2021, ο στόλος των εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών έφτασε τις 686.650 μονάδες παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 5,3% σε σύγκριση με τις 652.350 μονάδες που είχαν καταγραφεί κατά το 2020.
Σύμφωνα με την έκθεση, η αβεβαιότητα στην αγορά κατά το 2020, που προκλήθηκε κυρίως λόγω της παγκόσμιας πανδημίας Covid-19, είχε ως αποτέλεσμα την επιβράδυνση της ανάπτυξης του κλάδου των εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο, παρά την κάμψη αυτή, τα σημάδια ανάκαμψης των παραγγελιών για νέο εξοπλισμό που παρατηρήθηκαν προς το τέλος του έτους προμηνύουν μια σημαντικά βελτιωμένη κατάσταση για την εν λόγω αγορά για το τρέχον έτος.
Κατά το 2020 κατασκευάστηκαν συνολικά 35.800 μονάδες εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών, 18.850 μονάδες λιγότερες σε σχέση με τις 54.650 που κατασκευάστηκαν το 2019. Κυρίαρχος στην παραγωγή των εν λόγω εμπορευματοκιβωτίων παραμένει η Κίνα, η οποία συγκεντρώνει τους έξι από τους επτά μεγαλύτερους κατασκευαστές παγκοσμίως (CIMC, NT Tank, Singamas, JJAP, CRRC και CXIC), με τον έβδομο να προέρχεται από τη Νότια Αφρική (Welfit Oddy). Χαρακτηριστικό της συγκέντρωσης στον κλάδο αποτελεί το γεγονός ότι οι επτά παραπάνω εταιρείες κατασκευάζουν το 95% των εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών παγκοσμίως.
Παράλληλα, όμως, σύμφωνα με την έκθεση της ITCO, και ο κλάδοι της διαχείρισης και της εκμίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών κυριαρχούνται σε παγκόσμιο επίπεδο από έναν σχετικά μικρό αριθμό εταιρειών με μεγάλα μερίδια αγοράς. Χαρακτηριστικά, οι δέκα μεγαλύτεροι διαχειριστές (κυρίως εταιρείες logistics) κατέχουν πάνω από 246.630 μονάδες εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών, αριθμός που αντιπροσωπεύει πάνω από το 55% του παγκόσμιου στόλου που βρίσκεται υπό την κατοχή των διαχειριστριών εταιρειών. Αντίστοιχα, οι δέκα μεγαλύτεροι εκμισθωτές κατέχουν πάνω από 250.000 μονάδες, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 79% του συνόλου των εμπορευματοκιβωτίων δεξαμενών προς μίσθωση παγκοσμίως.
Φωτό: Frans Van Heerden/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ