
Αύξηση καταγράφει ο ελληνόκτητος στόλος (πλοία άνω των 1.000 κοχ) από τον Μάρτιο του 2020 έως σήμερα σε αριθμό πλοίων ενώ αγγίζει επίπεδα ρεκόρ σε όρους χωρητικότητας και μεταφορικής ικανότητας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (γνωστό ως Committee).
Ειδικότερα, ο ελληνικών συμφερόντων εμπορικός στόλος έως τις 10 Μαρτίου 2021 αριθμεί 4.038 πλοία μεταφορικής ικανότητας 350.465.999 dwt και χωρητικότητας 205.647.569 gt. Οι αντίστοιχοι αριθμοί το 2020 ήταν 3.968 πλοία μεταφορικής ικανότητας 340.823.637 dwt και χωρητικότητας 199.693.859 gt.
Προβληματισμό ίσως προκαλεί το γεγονός ότι ο αριθμός των πλοίων εγγεγραμμένων στο ελληνικό νηολόγιο βαίνει μειούμενος. Τα πλοία με ελληνική σημαία ανέρχονται, σύμφωνα με τα στοιχεία του Committee, σε 584 (62.317.858 dwt) όταν πέρσι ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 636 πλοία (65.640.708 dwt).
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι τα ελληνόκτητα πλοία φέρουν 29 διαφορετικές σημαίες.
Οι Έλληνες πρωταγωνιστούν και στις παραγγελίες έχοντας παραγγείλει 70 oil tankers, 6 chemical και products tankers, 28 liquefied gas tankers, 22 ore και bulk carriers, 6 container ships και άλλα 2 cargo ships.
Παράλληλα το μερίδιο του ελληνόκτητου στόλου στον παγκόσμιο στόλο ανέρχεται σε 7,1% σε όρους αριθμού πλοίων, σε 13,3 % σε όρους χωρητικότητας και σε 15,8% σε όρους μεταφορικής ικανότητας.
Το ποσοστό συμμετοχής των ελληνόκτητων πλοίων στις βασικές κατηγορίες πλοίων του παγκοσμίου στόλου κατά το 2020 και 2021 (μέχρι στιγμής) έχουν ως εξής:
Δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου
Ποσοστό πλοίων το 2020: 26,6
Ποσοστό πλοίων το 2021: 26,5
Ποσοστό σε dwt το 2020: 26,6
Ποσοστό σε dwt το 2021: 26,4
Δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών
Ποσοστό πλοίων το 2020: 6,4
Ποσοστό πλοίων το 2021: 6,4
Ποσοστό σε dwt το 2020: 11,5
Ποσοστό σε dwt το 2021: 11,4
Πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων
Ποσοστό πλοίων το 2020: 10,4
Ποσοστό πλοίων το 2021: 9,7
Ποσοστό σε dwt το 2020: 12,2
Ποσοστό σε dwt το 2021: 11,2
Ore & Bulk Carriers
Ποσοστό πλοίων το 2020: 14,7
Ποσοστό πλοίων το 2021: 14,9
Ποσοστό σε dwt το 2020: 16,4
Ποσοστό σε dwt το 2021: 16,8
Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Ποσοστό πλοίων το 2020: 7
Ποσοστό πλοίων το 2021: 7,2
Ποσοστό σε dwt το 2020: 7
Ποσοστό σε dwt το 2021: 7,5
Επιβατηγά πλοία
Ποσοστό πλοίων το 2020: 3,6
Ποσοστό πλοίων το 2021: 3,3
Ποσοστό σε dwt το 2020: 3
Ποσοστό σε dwt το 2021: 2,8
Tέλος, ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί ελαφρά σε σχέση με πέρσι και κυμαίνεται στα 12,1 χρόνια, ωστόσο και πάλι είναι κατά 2,4 έτη μικρότερος του μέσου όρου ηλικίας του παγκοσμίου στόλου.
Να σημειωθεί ότι η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου δημοσιοποιεί τα εν λόγω στατιστικά στοιχεία, τα οποία προέρχονται από τη βάση δεδομένων της IHS Markit, για 34η διαδοχική χρονιά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ