
Η εταιρεία διαχείρισης δεξαμενόπλοιων Stena Bulk παρουσίασε στις 8 Μαρτίου το InfinityMAX, έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού αλλά και υγρού φορτίου, με στόχο την προώθηση φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων συνδυασμένων μεταφορών.
Ο σχεδιασμός InfinityMAX αναφέρεται σε ένα πλοίο μηδενικών εκπομπών, το οποίο διαθέτει ανεξάρτητες αρθρωτές μονάδες αποθήκευσης, στις οποίες μπορούν να αποθηκευτούν είτε ξηρά είτε υγρά φορτία. Κάθε χώρος αποθήκευσης είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε να είναι απόλυτα αυτόνομος σε ό,τι αφορά τις ενεργειακές του ανάγκες, με ανεμογεννήτριες και ηλιακά πάνελ να παράγουν όλη την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζονται τα εσωτερικά του συστήματα. Επιπλέον, οι εν λόγω αρθρωτές μονάδες αποθήκευσης θα μπορούν να μεταφέρονται μέσω ρυμουλκών, μειώνοντας έτσι τη συμφόρηση και τους απαιτούμενους χρόνους παραμονής στα λιμάνια.
Το πλοίο InfinityMAX θα χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο, ενώ θα διαθέτει και ανεμογεννήτριες για την παραγωγή επιπλέον ηλεκτρικής ενέργειας. Ο σχεδιασμός του θα περιλαμβάνει ακόμη πτυσσόμενα ιστία καθώς και έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό κύτους για περαιτέρω αύξηση της ενεργειακής του απόδοσης, ενώ θα διαθέτει και όλα τα απαραίτητα συστήματα για ημιαυτόνομη πλοήγηση.
Η Stena Bulk πιστεύει πως θα πρέπει να υπάρξει ισχυρό πνεύμα συνεργασίας τα επόμενα χρόνια ανάμεσα στον ναυτιλιακό κλάδο και τους ηγέτες του κλάδου της τεχνολογίας, προκειμένου το πλοίο InfinityMAX να μπορέσει να κατασκευαστεί και να εξελίξει τη θαλάσσια εφοδιαστική αλυσίδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ