
Η χιονοθύελλα που έπληξε το Τέξας στα μέσα Φεβρουαρίου είχε ως συνέπεια να μειωθεί η αμερικανική παραγωγή πετρελαίου κατά 1,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα μεταξύ δεύτερης και τρίτης εβδομάδας του περασμένου μήνα.
Κατά την εβδομάδα η οποία ολοκληρώθηκε στις 19 Φεβρουαρίου, η αμερικανική παραγωγή πετρελαίου άγγιξε κατά μέσο όρο τα 9,7 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Πρόκειται για τα μικρότερα επίπεδα παραγωγής από τα τέλη του περασμένου Αυγούστου, όταν ο τυφώνας Laura έπληξε την παραγωγή, σημειώνει η BIMCO σε πρόσφατη ανάλυσή της.
Το Τέξας αποτελεί την πολιτεία με τη μεγαλύτερη παραγωγή πετρελαίου στις ΗΠΑ, αντιπροσωπεύοντας το 43% της συνολικής αμερικανικής παραγωγής το 2020. Ακολουθεί η Βόρεια Ντακότα, με το ποσοστό συμμετοχής στη συνολική παραγωγή πετρελαίου να ανέρχεται στο 10,4%.
Όπως σημειώνει η BIMCO, τα ακραία καιρικά φαινόμενα, η πανδημία και μερικές ακόμη παράμετροι στην αγορά πετρελαίου έχουν οδηγήσει
την αμερικανική παραγωγή στα χαμηλότερα επίπεδά της για αρχές του έτους από το 2018. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO, κατά τις πρώτες επτά εβδομάδες του έτους κατά μέσο όρο η παραγωγή των ΗΠΑ ήταν στα 10,8 εκατ. βαρέλια/ημέρα, μειωμένη κατά 17,2% (ή 2,2 εκατ. βαρέλια/ημέρα) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Η μειωμένη αμερικανική παραγωγή και συνεπώς οι εξαγωγές πετρελαίου αποτελούν αρνητική εξέλιξη για την αγορά των δεξαμενόπλοιων. Κατά την BIMCO, οι αμερικανικές εξαγωγές «παράγουν» μεγαλύτερη ζήτηση για δεξαμενόπλοια εκφρασμένη σε τονομίλια σε σύγκριση με τις εξαγωγές από τη Μέση Ανατολή ή τη Ρωσία προς την Άπω Ανατολή.
Η παραγωγή στις ΗΠΑ έχει ήδη συμπιεστεί από τη χαμηλή τιμή του πετρελαίου, καθώς το κόστος παραγωγής στη χώρα είναι υψηλότερο σε σχέση με τις άλλες χώρες παραγωγής του κόσμου.
Ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, σημειώνει, με αφορμή τη συνεδρίαση του OPEC+, ότι τα μέλη του Οργανισμού θα επιχειρήσουν να βρουν μια ισορροπία μεταξύ αυξημένης παραγωγής και εξαγωγών, προκειμένου να μην χάσουν το μερίδιο αγοράς από τις ΗΠΑ και την ίδια ώρα να μη μειωθεί η τιμή του μαύρου χρυσού.
Φωτό: Cibi Chakravarthi/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ