
Καλύτερα του αναμενόμενου ήταν τα στοιχεία για την ύφεση πέρυσι, καθώς η μείωση του ΑΕΠ ανήλθε σε 8,2%, με το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν να διαμορφώνεται σε 168,5 δισ. ευρώ έναντι 183,6 δισ. ευρώ το 2019.
Το δ’ τρίμηνο πέρυσι σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019, το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 7,9%, ενώ σε σχέση με το γ’ τρίμηνο 2020 παρουσίασε αύξηση κατά 2,7%.
Σύμφωνα με τους τριμηνιαίους εθνικούς λογαριασμούς της ΕΛΣΤΑΤ, το 2020 σε σχέση με το 2019:
* Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη μειώθηκε 3,4% (η κατανάλωση των νοικοκυριών μειώθηκε 5,2%, ενώ αυτή της Γενικής Κυβέρνησης αυξήθηκε 2,7%).
*Οι ιδιωτικές επενδύσεις (ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου) αυξήθηκαν 4,9%.
*Οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών μειώθηκαν 21,7%.
*Οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών μειώθηκαν 6,8%.
Το δ’ τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019:
*Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη παρουσίασε μείωση 2,2% (η κατανάλωση των νοικοκυριών μειώθηκε 4,7% και αυτή της Γενικής Κυβέρνησης αυξήθηκε 7,3%).
*Οι ιδιωτικές επενδύσεις (ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου αυξήθηκαν 1,6%.
*Οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν μείωση 13,4% (οι εξαγωγές αγαθών αυξήθηκαν 13,6%, ενώ οι εξαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν 55,4%).
*Οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν μείωση 9,5% (οι εισαγωγές αγαθών μειώθηκαν 2% και οι εισαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν κατά 30,9%).
Ενώ, το δ’ τρίμηνο πέρυσι σε σχέση με το γ’ τρίμηνο του 2020:
*Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη μειώθηκε 1,4%.
*Οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου αυξήθηκαν 1%.
*Οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν αύξηση 31,8% (οι εξαγωγές αγαθών αυξήθηκαν 4,9%, ενώ οι εξαγωγές υπηρεσιών αυξήθηκαν 10,3%).
*Οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν μείωση 3,6% (οι εισαγωγές αγαθών μειώθηκαν 1,2%, ενώ οι εισαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν 9,9%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ