
Καλύτερα του αναμενόμενου ήταν τα στοιχεία για την ύφεση πέρυσι, καθώς η μείωση του ΑΕΠ ανήλθε σε 8,2%, με το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν να διαμορφώνεται σε 168,5 δισ. ευρώ έναντι 183,6 δισ. ευρώ το 2019.
Το δ’ τρίμηνο πέρυσι σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019, το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 7,9%, ενώ σε σχέση με το γ’ τρίμηνο 2020 παρουσίασε αύξηση κατά 2,7%.
Σύμφωνα με τους τριμηνιαίους εθνικούς λογαριασμούς της ΕΛΣΤΑΤ, το 2020 σε σχέση με το 2019:
* Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη μειώθηκε 3,4% (η κατανάλωση των νοικοκυριών μειώθηκε 5,2%, ενώ αυτή της Γενικής Κυβέρνησης αυξήθηκε 2,7%).
*Οι ιδιωτικές επενδύσεις (ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου) αυξήθηκαν 4,9%.
*Οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών μειώθηκαν 21,7%.
*Οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών μειώθηκαν 6,8%.
Το δ’ τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019:
*Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη παρουσίασε μείωση 2,2% (η κατανάλωση των νοικοκυριών μειώθηκε 4,7% και αυτή της Γενικής Κυβέρνησης αυξήθηκε 7,3%).
*Οι ιδιωτικές επενδύσεις (ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου αυξήθηκαν 1,6%.
*Οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν μείωση 13,4% (οι εξαγωγές αγαθών αυξήθηκαν 13,6%, ενώ οι εξαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν 55,4%).
*Οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν μείωση 9,5% (οι εισαγωγές αγαθών μειώθηκαν 2% και οι εισαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν κατά 30,9%).
Ενώ, το δ’ τρίμηνο πέρυσι σε σχέση με το γ’ τρίμηνο του 2020:
*Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη μειώθηκε 1,4%.
*Οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου αυξήθηκαν 1%.
*Οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν αύξηση 31,8% (οι εξαγωγές αγαθών αυξήθηκαν 4,9%, ενώ οι εξαγωγές υπηρεσιών αυξήθηκαν 10,3%).
*Οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν μείωση 3,6% (οι εισαγωγές αγαθών μειώθηκαν 1,2%, ενώ οι εισαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν 9,9%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Το 2025 αποτέλεσε κομβικό έτος για τις συμμαχίες της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, καθώς φέτος διήλθαν μια περίοδο αναδιάρθρωσης. Σε πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence, αναδεικνύεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ