
Τα ετήσια οικονομικά της αποτελέσματα για το 2020 ανακοίνωσε η Euroseas Ltd. Η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών που ανήλθε σε $53,3 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 33,1% σε σχέση με το 2019 ($40,0 εκατ.). Τα κέρδη διαμορφώθηκαν στα $4,0 εκατ. έναντι ζημιών ύψους $1,7 εκατ. το 2019.
Το time charter equivalent για το σύνολο του έτους έφτασε τα $9.445/ημέρα, ενώ το fleet utilization άγγιξε το 95,5%.
Σε επίπεδα τριμήνου, τα έσοδα για το Q4 έφτασαν τα $12,5 εκατ., σημειώνοντας ελαφρά πτώση σε σχέση με το τελευταίο τέταρτο του 2019 ($13,3 εκατ.), με καθαρά κέρδη $582,8 χιλ. έναντι ζημιών $765,1 χιλ. το Q4 του 2019.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Euroseas, Αριστείδης Πίττας, σχολίασε ότι «κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2020 και στις αρχές του 2021, οι τιμές στις χρονοναυλώσεις στα containerships αυξήθηκαν σημαντικά, παρά τις περαιτέρω ανησυχίες σχετικά με την πανδημία, φτάνοντας τα υψηλά επίπεδα δώδεκα ετών για ορισμένες κατηγορίες πλοίων. Το δ’ τρίμηνο σημειώθηκε επίσης αύξηση άνω του 40% στις τιμές πώλησης των second-hand πλοίων για μεγέθη μεταφοράς 1.700 έως 4.500 TEUs, τόσο για τα νεότερα όσο και για τα παλαιότερα πλοία.
»Ο στόλος μας επωφελήθηκε από την αύξηση της ναυλαγοράς, καθώς τέσσερα από τα πλοία μας ανανέωσαν τις ναυλώσεις τους σε τιμές υπερδιπλάσιες των προηγούμενων επιπέδων τους και αναμένεται να συνεισφέρουν σημαντικά στα κέρδη μας. Παραμένουμε πολύ αισιόδοξοι για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς, λόγω του σχετικά χαμηλού βιβλίου παραγγελιών, της αναμενόμενης ανάκαμψης της αγοράς των εμπορευματοκιβωτίων, εάν η πανδημία τεθεί υπό έλεγχο, καθώς επίσης και διότι οι διευρυνόμενες κανονιστικές και περιβαλλοντικές απαιτήσεις αυξάνουν αποτελεσματικά την ανάγκη για μεγαλύτερη χωρητικότητα πλοίου. Εάν, ως αποτέλεσμα των παραπάνω τάσεων, οι ναύλοι παραμείνουν κοντά στα τρέχοντα επίπεδα για τους επόμενους τέσσερις έως πέντε μήνες, θα πρέπει να είμαστε σε θέση να τους ανανεώσουμε για το σύνολο σχεδόν όλων των πλοίων μας με υψηλότερα ποσοστά από αυτά που κερδίζουν σήμερα, συμβάλλοντας περαιτέρω στην κερδοφορία μας [..]».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ