
Ηγετικά στελέχη επιχειρήσεων από την Κίνα και την ΕΕ ενθαρρύνθηκαν βλέποντας την ανάπτυξη του διμερούς εμπορίου το 2020, μιας χρονιάς που στιγματίστηκε οικονομικά, από την επιβολή lockdown, αλλά και τη διατάραξη της λειτουργίας της βιομηχανικής παραγωγής, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων που εφαρμόστηκαν, για τον περιορισμό της εξάπλωσης της COVID-19.
H Στατιστική Υπηρεσία της ΕΕ (Eurostat) ανακοίνωσε τη Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου, ότι η Κίνα έγινε ο πιο σημαντικός εμπορικός συνεργάτης της ΕΕ, το 2020, καταλαμβάνοντας μία θέση, την οποία, κατείχαν για πολύ καιρό, οι ΗΠΑ.
Οι εισαγωγές της ΕΕ από την Κίνα το 2020, κατέγραψαν ετήσια αύξηση 5,6% στα 383,5 δισεκατομμύρια ευρώ (465 δισεκατομμύρια δολάρια) και οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 2,2% στα 202,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Στο μεταξύ, το εξωτερικό εμπόριο μεταξύ των ΗΠΑ και της ΕΕ κατέγραψε ουσιαστική μείωση, τόσο στο επίπεδο των εισαγωγών, όσο και στο επίπεδο των εξαγωγών, σύμφωνα με τη Eurostat.
Ο Σου Χαϊφένγκ, πρόεδρος της Τράπεζας της Κίνας (Bank of China S.A. – Luxembourg) χαιρέτησε τα στατιστικά αποτελέσματα ως «ένα ορόσημο για τις εμπορικές σχέσεις της ΕΕ με την Κίνα».
Σε μία συνέντευξη του, στο κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua για τους λόγους, σχετικά με τους οποίους, το εμπόριο μεταξύ της Κίνας και της ΕΕ θα μπορούσε να υπερνικήσει την οικονομική ύφεση, ο ίδιος, απέδωσε τα θετικά αποτελέσματα σε μεγάλο βαθμό, στην ταχεία ανάκαμψη της κινεζικής αγοράς: «Η Κίνα εφάρμοσε σκληρά μέτρα για την καταπολέμηση της COVID-19. Οι Κινέζοι και οι επιχειρήσεις έκαναν μία μεγάλη θυσία και αυτές οι προσπάθειες απέδωσαν: οι αλυσίδες εφοδιασμού στην Κίνα αποκαταστάθηκαν γρήγορα και ο δυναμισμός της κινεζικής βιομηχανικής παραγωγής διατηρήθηκε» παρατήρησε ο ίδιος.
Η Κίνα, ήταν η μοναδική από τις μεγάλες οικονομίες σε παγκόσμιο επίπεδο, που κατέγραψε οικονομική ανάπτυξη 2,3% το 2020, ενώ από την άλλη μεριά, το παγκόσμιο ΑΕΠ μειώθηκε περίπου κατά 3,5%, σύμφωνα με το ΔΝΤ.
Η ώθηση των εμπορικών σχέσεων μεταξύ της Κίνας και της ΕΕ ενισχύθηκε επίσης, από την ολοκλήρωση ενός επταετούς κύκλου διαπραγματεύσεων για μία διμερή επενδυτική συμφωνία το Δεκέμβριο. Η συμφωνία αυτή, ήταν πολυπόθητη για την ΕΕ, προκειμένου να αναβαθμιστεί το επίπεδο των επιχειρηματικών σχέσεων και να προσφερθούν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες στις δύο πλευρές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ