
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά οικονομικά στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία διαχείρισης τερματικών και logistics, Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), τα κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) του ομίλου για το οικονομικό έτος 2020 ανήλθαν σε 123 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 44,4% σε σχέση με το 2019 (221 εκατ. ευρώ).
Η επιχειρησιακή λειτουργία και τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, κατά το δελτίο Τύπου, επηρεάστηκαν δυσμενώς από τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν στις επιχειρήσεις στην προσπάθεια των κρατών να καταπολεμήσουν την πανδημία του κορονοϊού. Επιπροσθέτως, κατά το δ΄ τρίμηνο του 2020, η ΗΗLA διέθεσε κονδύλι ύψους 43 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο προγράμματος αναδιάρθρωσης και αναβάθμισης της απόδοσης του τμήματος εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας. Χωρίς να ληφθεί υπόψη το εν λόγω οικονομικό κονδύλι, τα κέρδη προ φόρων και τόκων του ομίλου θα ανέρχονταν στα 166 εκατ. ευρώ (μείωση 24,9% σε σχέση με το 2019). Συνολικά κατά το 2020 τα έσοδα του ομίλου ανήλθαν περίπου σε 1,3 δισ. ευρώ, μειωμένα σε σχέση με το 2019 κατά 5,8% (1,38 δισ. ευρώ).
Αντίστοιχα, στο τμήμα των λιμενικών logistics της HHLA, τα έσοδα κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος ανήλθαν στα 1,27 δισ. ευρώ (έναντι των 1,35 δισ. ευρώ του 2019). Ειδικότερα, τα κέρδη προ φόρων και τόκων για το εν λόγω τμήμα της HHLA άγγιξαν τα 110 εκατ. ευρώ (153 εκατ. ευρώ, χωρίς να ληφθεί υπόψη το κονδύλι αναδιάρθρωσης). Η σημαντική μείωση κατά 46,1% (24,9%) στο ΕΒΙΤ οφείλεται κατά βάση στη μείωση των φορτίων λόγω της πανδημίας και των αλλαγών στα μερίδια αγοράς μεταξύ των εταιρειών διαχείρισης τερματικών. Ως εκ τούτου, τα διακινηθέντα φορτία στο τμήμα των εμπορευματοκιβωτίων της HHLA σημείωσαν πτώση της τάξης του 10,6% σε σχέση με το 2019, ενώ αντίστοιχα το τμήμα διατροπικών μεταφορών της εταιρείας σημείωσε οριακή μείωση κατά 1,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Φωτό: Andi Graf/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ