Αντικατάσταση άνθρακα με υδρογόνο: Τι να αναμένουν οι διαχειριστές bulkers

Αντικατάσταση άνθρακα με υδρογόνο: Τι να αναμένουν οι διαχειριστές bulkers

400
Αντικατάσταση άνθρακα με υδρογόνο: Τι να αναμένουν οι διαχειριστές bulkers

H αντικατάσταση του μεταλλουργικού άνθρακα με το υδρογόνο για την παραγωγή χάλυβα έχει δημιουργήσει έναν σκεπτικισμό για το μέλλον του πρώτου. Πώς, όμως, η εξέλιξη αυτή επηρεάζει τους διαχειριστές bulkers;

Στο παραπάνω επιχειρεί να απαντήσει η Drewry Maritime Research με νέα της ανάλυση.

H Νippon Steel, το μεγαλύτερο χαλυβουργείο στην Ιαπωνία, σχεδιάζει να αντικαταστήσει τον άνθρακα με το υδρογόνο στην παραγωγική της διαδικασία, ενώ την ίδια ώρα η Mitsubishi Heavy ετοιμάζεται να κατασκευάσει εργοστάσιο παραγωγής χάλυβα μηδενικών εκπομπών στην Αυστρία. Η ArcelorMittal επίσης σχεδιάζει να κατασκευάσει χαλυβουργείο στη Γερμανία το 2021, το οποίο θα βασίζεται στη χρήση υδρογόνου.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Drewry στην ανάλυσή της, το «πράσινο» αυτό εγχείρημα των κορυφαίων εταιρειών στη βιομηχανία χάλυβα απαιτεί τεχνολογία, της οποίας το κόστος αυξάνει τo οpex και capex. Παράλληλα, η Drewry σημειώνει ότι η τιμή του υδρογόνου ως commodity είναι σχετικά υψηλή. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη την αυξημένη χρήση του, εκτιμάται ότι η τιμή του θα μειωθεί σημαντικά, με την ιαπωνική κυβέρνηση να στοχεύει να μειώσει το κόστος αγοράς στα ¥30/κυβικό μέτρο (από τα ¥100/κυβικό μέτρο σήμερα) έως το 2030. Παρ’ όλα αυτά, για να μπορέσει το υδρογόνο να συναγωνιστεί τον μεταλλουργικό άνθρακα σε όρους κόστους, θα πρέπει η τιμή του να μειωθεί κατά 90%, στα ¥10/κυβικό μέτρο.

Συμπερασματικά, η Drewry εκτιμά ότι θα χρειαστούν χρόνια προκειμένου η αυξανόμενη χρήση υδρογόνου να επιδράσει αρνητικά στη ζήτηση για άνθρακα.

Η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά μεταλλουργικού άνθρακα αυξάνεται ετησίως κατά 1,8% τα τελευταία είκοσι χρόνια, ενώ το μερίδιο του μεταλλουργικού άνθρακα στο dry bulk trade το 2020 ήταν στο 6%, σύμφωνα με την Drewry. To 2020, η ζήτηση για μεταλλουργικό άνθρακα εκφρασμένη σε τονομίλια αντιπροσώπευσε μόλις το 1,5% της συνολικής ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων. Δεδομένου ότι αυτή η ζήτηση θα μειωθεί σταδιακά για μεγάλο χρονικό διάστημα, η πρόσφατη συζήτηση που έχει ξεκινήσει για το αν τελικά η χρήση υδρογόνου στην παραγωγή χάλυβα θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στο εμπόριο άνθρακα κρίνεται μάλλον υπερβολική, καταλήγει η Drewry.

O οίκος ανάλυσης σημειώνει δε πως, παρά το γεγονός ότι ο αντίκτυπος θα είναι μικρός, αυτός κυρίως θα αφορά τα δρομολόγια Αυστραλίας-Ασίας, Καναδά-Ασίας, ΗΠΑ-Ασίας και έως έναν βαθμό τα διατλαντικά ταξίδια.