
Η εταιρεία τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd ανοίγει νέους δρόμους στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση μετά και την επιτυχή ολοκλήρωση των δύο πρώτων συναλλαγών που συνάδουν με τις Πράσινες Αρχές Δανειοδότησης που έχει θεσπίσει η Loan Market Association (LMA). Αμφότερες οι συναλλαγές σχετίζονται με τη χρηματοδότηση των έξι πλοίων εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας 23.500 TEUs, τα οποία παρήγγειλε η εταιρεία τον περασμένο Δεκέμβριο.
Η πρώτη συναλλαγή αφορά σε κοινοπρακτικό πράσινο δάνειο, ύψους $417 εκατ., διάρκειας 12 ετών, που θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση τριών εκ των έξι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της πρόσφατης παραγγελίας. Το δάνειο χρηματοδοτείται από την Korea Trade Insurance Corporation (K-SURE) και από μία κοινοπραξία έντεκα τραπεζών.
Η έτερη συναλλαγή αφορά στη σύναψη χρηματοδοτικής μίσθωσης για τα υπόλοιπα τρία πλοία, που ανέρχεται σε $472 εκατ., έχει διάρκεια 17 ετών και παρέχει επιπρόσθετη χρηματοδότηση κατά τη φάση της κατασκευής τους.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Hapag-Lloyd, κ. Mark Frese, αυτές οι συναλλαγές θα βοηθήσουν την εταιρεία να εκσυγχρονίσει τον στόλο της και παράλληλα να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Χάρη στους εξαιρετικά αποδοτικούς κινητήρες, τα νέα πλοία θα μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 15% έως 25%. Αυτό σημαίνει ότι, πέραν των απαιτήσεων των Πράσινων Αρχών Δανειοδότησης της LMA, τα πλοία θα πληρούν και τα τεχνικά κριτήρια ελέγχου της ΕΕ για τις θαλάσσιες και παράκτιες εμπορευματικές μεταφορές. Τα υπερσύγχρονα νέα πλοία της Hapag-Lloyd κατασκευάζονται στη Νότια Κορέα και αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2023.
Φωτό: Bernd Dittrich/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ