
Η αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι αντιμέτωπη με πολλαπλές στρεβλώσεις από το β΄ εξάμηνο του περασμένου έτους, δεδομένου ότι η ζήτηση για εμπορεύματα σε containers έχει αυξηθεί σημαντικά.
Με πρόσφατη ανάλυσή της η BIMCO παραθέτει κάποια ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία για τη μεταφορά σόγιας σε εμπορευματοκιβώτια από τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, κατά τους πρώτους μήνες της εμπορικής περιόδου 2020/2021 στις ΗΠΑ (ξεκίνησε την 1η Σεπτεμβρίου), 2,5 εκατ. τόνοι αμερικανικής σόγιας μεταφέρθηκαν διά θαλάσσης σε εμπορευματοκιβώτια. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το 6,3% των συνολικών αμερικανικών εξαγωγών σόγιας, ενώ το ίδιο διάστημα 37,1 εκατ. τόνοι εξήχθησαν από τις ΗΠΑ με bulkers.
H BIMCO στην ανάλυσή της σημειώνει πως, παρά το γεγονός ότι οι αμερικανικές εξαγωγές σόγιας σε containers έχουν φτάσει σε επίπεδα-ρεκόρ, το μερίδιο των ΗΠΑ στις συνολικές εξαγωγές σόγιας σε containers έχει υποχωρήσει στα χαμηλότερα επίπεδα από το ίδιο χρονικό διάστημα το 2017. Μάλιστα αρκετοί εξαγωγείς αγροτικών προϊόντων είναι ιδιαίτερα ανήσυχοι για τη «λειψυδρία» διαθέσιμων εμπορευματοκιβωτίων, και μάλιστα κατηγορούν μεταφορείς ότι προτιμούν να στέλνουν άδεια containers για την έναρξη fronthaul ταξιδιών από την Ασία παρά να δέχονται φορτία αγροτικών εμπορευμάτων.
Οι συνολικές εξαγωγές σόγιας των ΗΠΑ αυξήθηκαν τους πρώτους τέσσερις μήνες της εμπορικής περιόδου 2020/2021 κατά 89,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα το 2019/2020. Από την άλλη, στοιχεία της BIMCO μαρτυρούν ότι οι αντίστοιχες εξαγωγές σε containers αυξήθηκαν κατά 52,2%. Περίπου το 50% αυτών των φορτίων έφυγαν από τα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Long Beach, ενώ ένα 40% από τα λιμάνια της Νέας Υόρκης και της Βιρτζίνια. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το 99,7% αυτών των φορτίων κατευθύνονται προς την Ασία.
«Η μείωση του μεριδίου των εξαγωγών σε εμπορευματοκιβώτια επιβεβαιώνει το γεγονός ότι κάποιοι εξαγωγείς δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν κουτιά [εμπορευματοκιβώτια]. Ωστόσο, το γεγονός ότι οι συνολικοί όγκοι έχουν αυξηθεί καταδεικνύει ότι εμπορευματοκιβώτια είναι διαθέσιμα», σημειώνει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ