
Η αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι αντιμέτωπη με πολλαπλές στρεβλώσεις από το β΄ εξάμηνο του περασμένου έτους, δεδομένου ότι η ζήτηση για εμπορεύματα σε containers έχει αυξηθεί σημαντικά.
Με πρόσφατη ανάλυσή της η BIMCO παραθέτει κάποια ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία για τη μεταφορά σόγιας σε εμπορευματοκιβώτια από τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, κατά τους πρώτους μήνες της εμπορικής περιόδου 2020/2021 στις ΗΠΑ (ξεκίνησε την 1η Σεπτεμβρίου), 2,5 εκατ. τόνοι αμερικανικής σόγιας μεταφέρθηκαν διά θαλάσσης σε εμπορευματοκιβώτια. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το 6,3% των συνολικών αμερικανικών εξαγωγών σόγιας, ενώ το ίδιο διάστημα 37,1 εκατ. τόνοι εξήχθησαν από τις ΗΠΑ με bulkers.
H BIMCO στην ανάλυσή της σημειώνει πως, παρά το γεγονός ότι οι αμερικανικές εξαγωγές σόγιας σε containers έχουν φτάσει σε επίπεδα-ρεκόρ, το μερίδιο των ΗΠΑ στις συνολικές εξαγωγές σόγιας σε containers έχει υποχωρήσει στα χαμηλότερα επίπεδα από το ίδιο χρονικό διάστημα το 2017. Μάλιστα αρκετοί εξαγωγείς αγροτικών προϊόντων είναι ιδιαίτερα ανήσυχοι για τη «λειψυδρία» διαθέσιμων εμπορευματοκιβωτίων, και μάλιστα κατηγορούν μεταφορείς ότι προτιμούν να στέλνουν άδεια containers για την έναρξη fronthaul ταξιδιών από την Ασία παρά να δέχονται φορτία αγροτικών εμπορευμάτων.
Οι συνολικές εξαγωγές σόγιας των ΗΠΑ αυξήθηκαν τους πρώτους τέσσερις μήνες της εμπορικής περιόδου 2020/2021 κατά 89,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα το 2019/2020. Από την άλλη, στοιχεία της BIMCO μαρτυρούν ότι οι αντίστοιχες εξαγωγές σε containers αυξήθηκαν κατά 52,2%. Περίπου το 50% αυτών των φορτίων έφυγαν από τα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Long Beach, ενώ ένα 40% από τα λιμάνια της Νέας Υόρκης και της Βιρτζίνια. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το 99,7% αυτών των φορτίων κατευθύνονται προς την Ασία.
«Η μείωση του μεριδίου των εξαγωγών σε εμπορευματοκιβώτια επιβεβαιώνει το γεγονός ότι κάποιοι εξαγωγείς δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν κουτιά [εμπορευματοκιβώτια]. Ωστόσο, το γεγονός ότι οι συνολικοί όγκοι έχουν αυξηθεί καταδεικνύει ότι εμπορευματοκιβώτια είναι διαθέσιμα», σημειώνει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ