Euronav: Θετική εικόνα για το 2020 παρά τις δυσκολίες

Euronav: Θετική εικόνα για το 2020 παρά τις δυσκολίες

92
Euronav: Θετική εικόνα για το 2020 παρά τις δυσκολίες

Μεικτή εικόνα εμφάνισε η Euronav το 2020, καθώς η εταιρεία ξεκίνησε με ένα εντυπωσιακό πρώτο εξάμηνο, ενώ κατά το δεύτερο μισό του έτους εξαιτίας του συνδυασμού της μειωμένης ζήτησης που προήλθε από τους περιορισμούς για τον Covid-19, τη χαμηλότερη προσφορά αργού πετρελαίου που έχει επιβληθεί από τον OPEC και την  υπερβολική προσφορά διαθέσιμων ποσοτήτων ασκήθηκε παρατεταμένη πίεση στους ναύλους.

Η εταιρεία ανακοίνωσε τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα, καθώς επίσης και τα στοιχεία για το τελευταίο τρίμηνο του 2020. Σύμφωνα με αυτά, ο κύκλος εργασιών για το σύνολο του έτους έφτασε τα $1.231 εκατ. έναντι $932,3 εκατ. το 2019, σημειώνοντας καθαρά κέρδη $472,7 εκατ. ($112,8 εκατ. το 2019). Σε επίπεδα τριμήνου, τα έσοδα ανήλθαν σε $138,4 εκατ. (έναντι $355,1 εκατ. το τελευταίο τρίμηνο του 2019), ενώ εμφάνισε ζημίες που έφτασαν τα $58,6 εκατ. έναντι κερδών $154,2 εκατ. το Q4 του 2019.

Το Time Charter Equivalent για τα VLCCs έφτασε στα $20.500 στη spot αγορά και στα $44.700 στις χρονοναυλώσεις κατά το τελευταίο τέταρτο του 2020. Στο σύνολο του έτους, το TCE στα VLCCc ανήλθε σε $54.600 στη spot αγορά και στα $42.200 για τις προσυμφωνημένες ναυλώσεις.

Παρόμοια η εικόνα και στα Suezmaxes, όπου, με στοιχεία τριμήνου, το TCE στη spot αγορά περιορίστηκε στα $12.300. Στις χρονοναυλώσεις, η εικόνα υπήρξε σταθεροποιητική: $29.600 φέτος έναντι $29.400 πέρυσι.

Μέσα στο α΄ τρίμηνο του 2021, η Euronav θα προσθέσει τέσσερα VLCCs στον στόλο της, με τα δύο εξ αυτών, χωρητικότητας 300.200 dwt το καθένα, να έχουν ήδη παραληφθεί τον Ιανουάριο, ενώ για τα άλλα δύο η παραλαβή τους προγραμματίζεται για τον Μάρτιο.

Ο Hugo De Stoop, διευθύνων σύμβουλος της Euronav, σχολίασε: «Το τελευταίο τρίμηνο του 2020 και οι τρέχουσες συνθήκες της αγοράς είναι από τις πιο δύσκολες στην πρόσφατη ιστορία για τον κλάδο του υγρού φορτίου. Οι περιορισμοί λόγω του Covid-19 συνεχίζουν να επηρεάζουν τις επιχειρήσεις και το πιο σημαντικό είναι η ζήτηση για αργό πετρέλαιο. Αυτό οδήγησε τον OPEC+ να επεκτείνει τις περικοπές παραγωγής. Ως αποτέλεσμα, η αγορά παραμένει σε ανισορροπία, με πάρα πολλά πλοία να κυνηγούν πολύ λίγα φορτία. Ενώ μερικά ενθαρρυντικά σημάδια φαίνονται στον ορίζοντα, όπως η τιμή των scrap, η κατανάλωση αργού σε προ Covid-19 επίπεδα θα απαιτηθεί για την επιστροφή στην κερδοφορία των εταιρειών του κλάδου […]».