
Με την άφιξη 32 πλοίων, τα οποία μετέφεραν βασικά εμπορευματικά αγαθά στο λιμάνι Ιμάμ Χομεϊνί στο Ιράν, καταγράφηκε ένα νέο ρεκόρ ως προς τον αριθμό και τον όγκο φορτίων που εκφορτώθηκαν στο μεγαλύτερο εμπορευματικό λιμάνι του νότιου Ιράν. Ο όγκος των διαχειριζόμενων φορτίων που εκφορτώθηκαν ξεπέρασε τον Ιανουάριο τους 1.701.780 τόνους, αριθμός-ρεκόρ για τη χώρα.
Μάλιστα, ο συνεχόμενος και αυξανόμενος όγκος φορτίων προς το συγκεκριμένο λιμάνι, ο οποίος προσεγγίζει τους 56.700 τόνους εκφόρτωσης την ημέρα, οδηγεί την Τεχεράνη σε σύναψη νέων συμφωνιών, συνεργειών και γενικότερα στρατηγικών επιλογών. Το προηγούμενο ρεκόρ του λιμανιού Ιμάμ Χομεϊνί, το οποίο δημοσιοποιήθηκε τον Ιούνιο του περασμένου έτους, άγγιξε το 1.625.000 τόνους φορτίων εκφόρτωσης. Στην πρόσφατη συνάντηση κοινωνικών εταίρων, προμηθευτών βασικών εμπορευμάτων και επενδυτών του ιδιωτικού τομέα στο Bandar Imam, με την παρουσία του α΄ αντιπροέδρου της Ισλαμικής Δημοκρατίας, Mohammad Rastad, ανακοινώθηκε ότι κατά τους τελευταίους δέκα μήνες του περασμένου έτους (Μάρτιος-Δεκέμβριος 2020) το λιμάνι είχε διαχειριστεί 12 εκατ. τόνους βασικών αγαθών.
Αναφερόμενος στην αύξηση της λιμενικής δραστηριότητας τα τελευταία χρόνια και του ρόλου του λιμένα Ιμάμ Χομεϊνί στην αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων της χώρας, ο αντιπρόεδρος πρόσθεσε ότι, με την ανάπτυξη των υποδομών του λιμένα και τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα για τη δημιουργία σύγχρονων μονάδων που επικουρούν την εφοδιαστική αλυσίδα για το εμπόριο των σιτηρών, τα ξηρά φορτία και πιο συγκεκριμένα τα γεωργικά προϊόντα που αποθηκεύονται στο λιμάνι έχουν φτάσει τους 20 εκατ. τόνους ετησίως.
Ο αναπληρωτής υπουργός οδικής και αστικής ανάπτυξης της χώρας ανακοίνωσε επίσης τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στον λιμένα και στην περιοχή με την κατασκευή μονάδων επεξεργασίας ακατέργαστης ζάχαρης με ετήσια παραγωγική ικανότητα 2 εκατ. τόνων, με επίκεντρο την επανεξαγωγή, αλλά και την κατασκευή μονάδας παραγωγής ζωοτροφών και πουλερικών, με ετήσια παραγωγική ικανότητα 260.000 τόνων, και συσκευασίας βρώσιμων ελαίων με ετήσια παραγωγική ικανότητα 350.000 λίτρων.
Φωτό: Kelly Lacy/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ