
Oι παγκόσμιες εισαγωγές LNG συνέχισαν για τρίτο συνεχόμενο μήνα, και τον περασμένο Ιανουάριο, την πτωτική τους πορεία εν μέσω περιορισμών στη θαλάσσια μεταφορά και περιορισμένης ζήτησης για το καύσιμο στην Ευρώπη.
Πιο συγκεκριμένα, οι εν λόγω ροές μειώθηκαν τον Ιανουάριο κατά 3,7% σε σχέση με έναν χρόνο πριν, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. Παρά το γεγονός ότι η ζήτηση για LNG στη βόρεια Ασία αυξήθηκε κατά 17%, η αντίστοιχη ζήτηση στη δυτική Ευρώπη έκανε βουτιά 56%, καθώς πολλά κράτη επεκτείνουν τα περιοριστικά μέτρα ενάντια στον Covid-19.
Πιθανώς οι ασιατικές εισαγωγές να ήταν αυξημένες εάν δεν καταγράφονταν σημαντικές καθυστερήσεις στις διελεύσεις πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά. Την ίδια ώρα, σημαντικά έργα συντήρησης έλαβαν χώρα σε μονάδες εξαγωγής LNG, μειώνοντας έτσι την εξαγωγική τους δυναμικότητα.
Η Κίνα ήταν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG τον Ιανουάριο, καθώς η βιομηχανική δραστηριότητα ανέκαμψε σημαντικά και οι θερμοκρασίες στη χώρα ήταν πολύ χαμηλότερες απ’ ό,τι συνήθως. Ακολούθησε σε απόσταση αναπνοής η Ιαπωνία, με τις εισαγωγές της να αυξάνονται κατά 13%.
Μόλις 15 φορτία κατέφθασαν στη βορειοδυτική Ευρώπη τον Ιανουάριο, ο μικρότερος αριθμός από τον Σεπτέμβριο του 2018. Οι εισαγωγές του Ηνωμένου Βασιλείου υποχώρησαν κατά 72% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2020, καθώς η χώρα εφάρμοσε τρίτο lockdown.
Από την άλλη, οι παγκόσμιες εξαγωγές κινούνται στα ίδια περίπου επίπεδα με πέρυσι, καθώς η ισχυρή παραγωγή από Ευρώπη και Αίγυπτο αντιστάθμισε τις μειώσεις σε Νιγηρία, Νορβηγία και Τρινιντάντ και Τομπάγκο.
Φωτό: Garry Chapple/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ