
Πολύ δυναμικά ξεκίνησε το 2021 για τον Όμιλο Βαφειά. Καταρχάς υπέγραψε μέσω της Brave Maritime Corporation ένα συμβόλαιο για κατασκευή ενός fully refrigerated 40.000 κυβικών μέτρων LPG με δυνατότητα dual fuel στο ναυπηγείο HYUNDAI της Νότιας Κορέας και παράδοση τον Ιανουάριο του 2023, το οποίο είναι και η πρώτη παραγγελία για το ναυπηγείο αυτό για το 2021. Το κόστος ανέρχεται σε σχεδόν 50 εκατομμύρια δολάρια.
Επίσης παρέλαβε σήμερα από ιαπωνικά ναυπηγεία το ECO BLIZZARD 11.0000 fully pressurized LPG το οποίο είναι το πρώτο πλοίο παγκοσμίως αυτού του μεγέθους που είναι ICE CLASS. Το κόστος του ήταν σχεδόν στα 30 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό ήταν το 30ο newbuilding του ομίλου που παραλαμβάνει από την Ιαπωνία.
Επίσης o Νίκος Βαφειάς αγόρασε μέσα σε μια εβδομάδα τέσσερα μοντέρνα φορτηγά 33.000-38.000 τόνων έκαστο ναυπηγημένα στην Ιαπωνία από το 2012 έως το 2015 με συνολική εκταμίευση 56 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το συνολικό κόστος των αγορών αυτών ήταν 136 εκατομμύρια δολάρια και σε επίπεδο ομίλου μετά από τις παραπάνω κινήσεις ο στόλος θα αποτελείται από 83 πλοία. (50 υγραεριοφόρα, 20 δεξαμενόπλοια, κυρίως aframax size, και 13 φορτηγά)
Υπενθυμίζουμε ότι το 2016 ο Νίκος Βαφειάς είχε αγοράσει τα δυο φτηνότερα capesize φορτηγά που είχαν πουληθεί τα τελευταία 20 χρόνια, το ‘MONEGASQUE ECLAT’ & ‘TIGERLILY’ 177.000 τόνων έκαστο ναυπηγημένα το 2006 και 2008 αντίστοιχα έναντι συνολικά 22 εκατ. δολαρίων. Τρεις μήνες μετά τα δύο πλοία πουλήθηκαν έναντι 30 εκατ. δολαρίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ