
Πολύ δυναμικά ξεκίνησε το 2021 για τον Όμιλο Βαφειά. Καταρχάς υπέγραψε μέσω της Brave Maritime Corporation ένα συμβόλαιο για κατασκευή ενός fully refrigerated 40.000 κυβικών μέτρων LPG με δυνατότητα dual fuel στο ναυπηγείο HYUNDAI της Νότιας Κορέας και παράδοση τον Ιανουάριο του 2023, το οποίο είναι και η πρώτη παραγγελία για το ναυπηγείο αυτό για το 2021. Το κόστος ανέρχεται σε σχεδόν 50 εκατομμύρια δολάρια.
Επίσης παρέλαβε σήμερα από ιαπωνικά ναυπηγεία το ECO BLIZZARD 11.0000 fully pressurized LPG το οποίο είναι το πρώτο πλοίο παγκοσμίως αυτού του μεγέθους που είναι ICE CLASS. Το κόστος του ήταν σχεδόν στα 30 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό ήταν το 30ο newbuilding του ομίλου που παραλαμβάνει από την Ιαπωνία.
Επίσης o Νίκος Βαφειάς αγόρασε μέσα σε μια εβδομάδα τέσσερα μοντέρνα φορτηγά 33.000-38.000 τόνων έκαστο ναυπηγημένα στην Ιαπωνία από το 2012 έως το 2015 με συνολική εκταμίευση 56 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το συνολικό κόστος των αγορών αυτών ήταν 136 εκατομμύρια δολάρια και σε επίπεδο ομίλου μετά από τις παραπάνω κινήσεις ο στόλος θα αποτελείται από 83 πλοία. (50 υγραεριοφόρα, 20 δεξαμενόπλοια, κυρίως aframax size, και 13 φορτηγά)
Υπενθυμίζουμε ότι το 2016 ο Νίκος Βαφειάς είχε αγοράσει τα δυο φτηνότερα capesize φορτηγά που είχαν πουληθεί τα τελευταία 20 χρόνια, το ‘MONEGASQUE ECLAT’ & ‘TIGERLILY’ 177.000 τόνων έκαστο ναυπηγημένα το 2006 και 2008 αντίστοιχα έναντι συνολικά 22 εκατ. δολαρίων. Τρεις μήνες μετά τα δύο πλοία πουλήθηκαν έναντι 30 εκατ. δολαρίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ