
Σύμφωνα με δελτίο Τύπου που εξέδωσε η ιαπωνικών συμφερόντων εταιρεία τακτικών γραμμών Οcean Network Express (ONE), η οποία είναι μέλος της συμμαχίας The Alliance, κατά το γ΄ τρίμηνο του 2020 κατέγραψε κέρδη μετά από φόρους $944 εκατ., ως απόρροια της αύξησης των διακινηθέντων φορτίων αλλά και των ναύλων.
Αναφορικά με το δ΄ τρίμηνο του 2020, η εταιρεία εκτιμά ότι οι εποχιακοί παράγοντες, όπως οι εορτασμοί του νέου έτους αλλά και η πανδημία του Covid-19, ενδεχομένως να επηρεάσουν τη ζήτηση, ωστόσο με βάση τα δεδομένα στοιχεία για τον αναμενόμενο όγκο φορτίου, το καθαρό κέρδος για την ΟΝΕ κατά το δ΄ τρίμηνο αναμένεται να ανέλθει στα $900 εκατ. μετά από φόρους. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιεύει η εταιρεία, τα εκτιμώμενα συνολικά κέρδη μετά από φόρους για το 2020 αναμένεται να ξεπεράσουν τα $2,5 δισ. Εφόσον επαληθευτούν οι εκτιμήσεις, η ΟΝΕ θα έχει καταγράψει μια εντυπωσιακή αύξηση κερδοφορίας από τα $105 εκατ. του 2019, αύξηση της τάξεως του 2305,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Σε επίπεδο εμπορευματικών ροών, κατά το γ΄ τρίμηνο του 2020 καταγράφηκε κατακόρυφη αύξηση στα διακινηθέντα εμπορευματοκιβώτια, που αντανακλά την ανάγκη των φορτωτών να ανανεώσουν τα αποθέματά τους αλλά και την ισχυρή ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά και φαρμακευτικά προϊόντα. Στον εμπορικό δρόμο Ασίας-Βόρειας Αμερικής, ο όγκος του εμπορίου αυξήθηκε το γ΄ τρίμηνο του 2020 κατά 25% σε σχέση με το 2019. Συνολικά ο παγκόσμιος όγκος φορτίου αυξήθηκε σε σχέση με το γ΄ τρίμηνο του 2019 κατά 8%, γεγονός που υποδεικνύει μια σταθερή τάση ανάκαμψης σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2020, οπότε ο όγκος των διακινηθέντων εμπορευμάτων είχε επηρεαστεί σημαντικά από την πανδημία του Covid-19.
Ωστόσο, το νέο κύμα της πανδημίας έχει δημιουργήσει ελλείψεις προσωπικού αλλά και επιχειρησιακούς περιορισμούς σε πολλές περιοχές, δημιουργώντας συμφόρηση στους λιμένες, σημαντικές καθυστερήσεις λόγω μειωμένης παραγωγικότητας καθώς και σημαντική κίνηση στα χερσαία μέσα μεταφοράς (φορτηγά, τρένα). Για τους παραπάνω λόγους, η ΟΝΕ λαμβάνει αντίμετρα προκειμένου να σταθεροποιήσει την ακεραιότητα των δρομολογίων της, να επιλύσει προβλήματα περιορισμένης χωρητικότητας και ελλείψεων σε εμπορευματοκιβώτια, σε στενή συνεργασία με τους διαχειριστές τερματικών και τους πελάτες της, για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των πόρων της εταιρείας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ