Εκτόξευση του κόστους μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων στο Βιετνάμ

Εκτόξευση του κόστους μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων στο Βιετνάμ

101
Εκτόξευση του κόστους μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων στο Βιετνάμ

Όπως δημοσιεύει το πρακτορείο ειδήσεων του Βιετνάμ, Vietnam+, το κόστος μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων έχει δεκαπλασιαστεί μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, σύμφωνα με τις εξαγωγικές επιχειρήσεις και τα εμπορικά πρακτορεία της χώρας.

Ειδικότερα, κατά τους τελευταίους τρεις μήνες, το κόστος μίσθωσης ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδών αυξήθηκε σε $8.000 και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και σε $10.000, ενώ στις αρχές του 2020 το κόστος ήταν λιγότερο από $1.000. Η αύξηση αυτή, σύμφωνα με τα όσα υποστήριξαν επιχειρηματίες σε συνάντησή τους με τη Ναυτιλιακή Διοίκηση του Βιετνάμ (VMA), έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την απότομη αύξηση των εξόδων για τους εξαγωγείς, ενώ εγείρει και ανησυχίες αναφορικά με την έλλειψη διαφάνειας και την ανεπαρκή τιμολογιακή διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων.

Ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων σε όλους τους κλάδους έχει πληγεί από την απότομη αύξηση των τιμών, την οποία οι εξαγωγείς χαρακτηρίζουν ως «παράλογη», ενώ απαιτούν από τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών αφενός να λάβουν μέτρα για να τη συγκρατήσουν και αφετέρου να είναι πιο διαφανείς αναφορικά με την τιμολογιακή πολιτική τους.

Μεταξύ άλλων, η εγχώρια Ένωση Πλαστικών (VPA) απαίτησε από τις εμπορικές και ρυθμιστικές αρχές της χώρας να ξεκινήσουν έρευνες και να αναθεωρήσουν τους ισχύοντες κανονισμούς που διέπουν την τιμολογιακή πολιτική των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών, ενώ παράλληλα επισήμανε την έλλειψη ρυθμιστικού πλαισίου, μηχανισμών ελέγχου και διαφάνειας αναφορικά με τον καθορισμό της τιμής μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων στο Βιετνάμ.

Από την πλευρά τους, οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών αποδίδουν αυτές τις αυξήσεις στις δυσκολίες που προκάλεσε η πανδημία και στην αύξηση των εξαγωγών προς τις αγορές της ΕΕ και των ΗΠΑ, γεγονός που αυξάνει τον χρόνο απελευθέρωσης εμπορευματοκιβωτίων και, ως εκ τούτου, την εκ νέου μίσθωσή τους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις τους, η κατάσταση δεν αναμένεται να βελτιωθεί πριν από τον Μάρτιο ή, στη χειρότερη περίπτωση, πριν από το β΄ τρίμηνο του έτους.

Σύμφωνα με αξιωματούχο της VMA, ο λόγος πίσω από την πρόσφατη αύξηση των τιμών μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων ήταν ζήτημα προσφοράς και ζήτησης, εμμένοντας ωστόσο ότι οι εταιρείες τακτικών γραμμών θα πρέπει να ακολουθούν διαφανείς πολιτικές τιμολόγησης, ενώ δήλωσε ότι εξετάζεται και το ενδεχόμενο κατάσχεσης χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων που παραμένουν αζήτητα σε διάφορους λιμένες όλης της χώρας, ως λύση για την έλλειψη που παρατηρείται.

Τέλος, έτερος αξιωματούχος του Υπουργείου Εμπορίου και Βιομηχανίας, μεταξύ άλλων, προέτρεψε τους εξαγωγείς να εξετάσουν εναλλακτικές λύσεις (όπως οι σιδηροδρομικές μεταφορές) προς τις αγορές της ΕΕ και να διαπραγματευτούν εκ νέου τις ημερομηνίες παράδοσης με τους πελάτες τους.

Φωτό: Noel Broda/Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.