
Όπως δημοσιεύει το πρακτορείο ειδήσεων του Βιετνάμ, Vietnam+, το κόστος μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων έχει δεκαπλασιαστεί μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, σύμφωνα με τις εξαγωγικές επιχειρήσεις και τα εμπορικά πρακτορεία της χώρας.
Ειδικότερα, κατά τους τελευταίους τρεις μήνες, το κόστος μίσθωσης ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδών αυξήθηκε σε $8.000 και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και σε $10.000, ενώ στις αρχές του 2020 το κόστος ήταν λιγότερο από $1.000. Η αύξηση αυτή, σύμφωνα με τα όσα υποστήριξαν επιχειρηματίες σε συνάντησή τους με τη Ναυτιλιακή Διοίκηση του Βιετνάμ (VMA), έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την απότομη αύξηση των εξόδων για τους εξαγωγείς, ενώ εγείρει και ανησυχίες αναφορικά με την έλλειψη διαφάνειας και την ανεπαρκή τιμολογιακή διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων.
Ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων σε όλους τους κλάδους έχει πληγεί από την απότομη αύξηση των τιμών, την οποία οι εξαγωγείς χαρακτηρίζουν ως «παράλογη», ενώ απαιτούν από τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών αφενός να λάβουν μέτρα για να τη συγκρατήσουν και αφετέρου να είναι πιο διαφανείς αναφορικά με την τιμολογιακή πολιτική τους.
Μεταξύ άλλων, η εγχώρια Ένωση Πλαστικών (VPA) απαίτησε από τις εμπορικές και ρυθμιστικές αρχές της χώρας να ξεκινήσουν έρευνες και να αναθεωρήσουν τους ισχύοντες κανονισμούς που διέπουν την τιμολογιακή πολιτική των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών, ενώ παράλληλα επισήμανε την έλλειψη ρυθμιστικού πλαισίου, μηχανισμών ελέγχου και διαφάνειας αναφορικά με τον καθορισμό της τιμής μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων στο Βιετνάμ.
Από την πλευρά τους, οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών αποδίδουν αυτές τις αυξήσεις στις δυσκολίες που προκάλεσε η πανδημία και στην αύξηση των εξαγωγών προς τις αγορές της ΕΕ και των ΗΠΑ, γεγονός που αυξάνει τον χρόνο απελευθέρωσης εμπορευματοκιβωτίων και, ως εκ τούτου, την εκ νέου μίσθωσή τους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις τους, η κατάσταση δεν αναμένεται να βελτιωθεί πριν από τον Μάρτιο ή, στη χειρότερη περίπτωση, πριν από το β΄ τρίμηνο του έτους.
Σύμφωνα με αξιωματούχο της VMA, ο λόγος πίσω από την πρόσφατη αύξηση των τιμών μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων ήταν ζήτημα προσφοράς και ζήτησης, εμμένοντας ωστόσο ότι οι εταιρείες τακτικών γραμμών θα πρέπει να ακολουθούν διαφανείς πολιτικές τιμολόγησης, ενώ δήλωσε ότι εξετάζεται και το ενδεχόμενο κατάσχεσης χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων που παραμένουν αζήτητα σε διάφορους λιμένες όλης της χώρας, ως λύση για την έλλειψη που παρατηρείται.
Τέλος, έτερος αξιωματούχος του Υπουργείου Εμπορίου και Βιομηχανίας, μεταξύ άλλων, προέτρεψε τους εξαγωγείς να εξετάσουν εναλλακτικές λύσεις (όπως οι σιδηροδρομικές μεταφορές) προς τις αγορές της ΕΕ και να διαπραγματευτούν εκ νέου τις ημερομηνίες παράδοσης με τους πελάτες τους.
Φωτό: Noel Broda/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Από τη Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοινώθηκε ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ