
Όπως δημοσιεύει το πρακτορείο ειδήσεων του Βιετνάμ, Vietnam+, το κόστος μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων έχει δεκαπλασιαστεί μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, σύμφωνα με τις εξαγωγικές επιχειρήσεις και τα εμπορικά πρακτορεία της χώρας.
Ειδικότερα, κατά τους τελευταίους τρεις μήνες, το κόστος μίσθωσης ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδών αυξήθηκε σε $8.000 και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και σε $10.000, ενώ στις αρχές του 2020 το κόστος ήταν λιγότερο από $1.000. Η αύξηση αυτή, σύμφωνα με τα όσα υποστήριξαν επιχειρηματίες σε συνάντησή τους με τη Ναυτιλιακή Διοίκηση του Βιετνάμ (VMA), έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την απότομη αύξηση των εξόδων για τους εξαγωγείς, ενώ εγείρει και ανησυχίες αναφορικά με την έλλειψη διαφάνειας και την ανεπαρκή τιμολογιακή διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων.
Ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων σε όλους τους κλάδους έχει πληγεί από την απότομη αύξηση των τιμών, την οποία οι εξαγωγείς χαρακτηρίζουν ως «παράλογη», ενώ απαιτούν από τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών αφενός να λάβουν μέτρα για να τη συγκρατήσουν και αφετέρου να είναι πιο διαφανείς αναφορικά με την τιμολογιακή πολιτική τους.
Μεταξύ άλλων, η εγχώρια Ένωση Πλαστικών (VPA) απαίτησε από τις εμπορικές και ρυθμιστικές αρχές της χώρας να ξεκινήσουν έρευνες και να αναθεωρήσουν τους ισχύοντες κανονισμούς που διέπουν την τιμολογιακή πολιτική των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών, ενώ παράλληλα επισήμανε την έλλειψη ρυθμιστικού πλαισίου, μηχανισμών ελέγχου και διαφάνειας αναφορικά με τον καθορισμό της τιμής μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων στο Βιετνάμ.
Από την πλευρά τους, οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών αποδίδουν αυτές τις αυξήσεις στις δυσκολίες που προκάλεσε η πανδημία και στην αύξηση των εξαγωγών προς τις αγορές της ΕΕ και των ΗΠΑ, γεγονός που αυξάνει τον χρόνο απελευθέρωσης εμπορευματοκιβωτίων και, ως εκ τούτου, την εκ νέου μίσθωσή τους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις τους, η κατάσταση δεν αναμένεται να βελτιωθεί πριν από τον Μάρτιο ή, στη χειρότερη περίπτωση, πριν από το β΄ τρίμηνο του έτους.
Σύμφωνα με αξιωματούχο της VMA, ο λόγος πίσω από την πρόσφατη αύξηση των τιμών μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων ήταν ζήτημα προσφοράς και ζήτησης, εμμένοντας ωστόσο ότι οι εταιρείες τακτικών γραμμών θα πρέπει να ακολουθούν διαφανείς πολιτικές τιμολόγησης, ενώ δήλωσε ότι εξετάζεται και το ενδεχόμενο κατάσχεσης χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων που παραμένουν αζήτητα σε διάφορους λιμένες όλης της χώρας, ως λύση για την έλλειψη που παρατηρείται.
Τέλος, έτερος αξιωματούχος του Υπουργείου Εμπορίου και Βιομηχανίας, μεταξύ άλλων, προέτρεψε τους εξαγωγείς να εξετάσουν εναλλακτικές λύσεις (όπως οι σιδηροδρομικές μεταφορές) προς τις αγορές της ΕΕ και να διαπραγματευτούν εκ νέου τις ημερομηνίες παράδοσης με τους πελάτες τους.
Φωτό: Noel Broda/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ