
Σε ανοδικό τέμπο συνεχίζει να βρίσκεται η αγορά των containerships. Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της BIMCO, ενώ σημαντικές αυξήσεις παρουσίαζαν αρχικά οι ναύλοι για τα δρομολόγια Άπω Ανατολής-ΗΠΑ, η άνοδος της ναυλαγοράς πλέον εντοπίζεται και στα αντίστοιχα δρομολόγια Άπω Ανατολής-Βραζιλίας. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι στις 24 Ιανουαρίου 2021 το κόστος μεταφοράς ενός container 40 ποδών από την Άπω Ανατολή στο λιμάνι του Σάντος άγγιξε τα $9.299. Ο αριθμός αυτός είναι αυξημένος κατά 230,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Κατά τους αναλυτές της BIMCO, η αξιοσημείωτη άνοδος της ναυλαγοράς στις τακτικές γραμμές είναι απόρροια της ανισορροπίας του εμπορίου που καταγράφηκε το περασμένο έτος. Το πρώτο εξάμηνο του έτους καταγράφηκε ένα κύμα ακυρώσεων δρομολογίων, ενώ η ζήτηση για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων σε containers ήταν εξασθενημένη. Προς το τέλος του περασμένου έτους, η ζήτηση ανέκαμψε, με τους καταναλωτές να δαπανούν χρήματα για αγαθά παρά για υπηρεσίες. Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, ο παροπλισμένος στόλος containerships κινείται κάτω από τα 250.000 ΤΕUs, δείγμα ότι η ζήτηση για τα συγκεκριμένα πλοία είναι υψηλή. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τον Μάιο του 2020 ο αντίστοιχος αριθμός παροπλισμένων containerships ήταν δεκαπλάσιος.
Ο κ. Peter Sand, ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, σημειώνει ότι παραδοσιακά τον Ιανουάριο η αγορά είναι βελτιωμένη και εν συνεχεία επιβραδύνεται λόγω του νέου κινεζικού έτους, κατά το οποίο ο παροπλισμένος στόλος αυξάνεται και οι εξαγωγές από την Άπω Ανατολή μειώνονται, καθώς οι επιχειρήσεις διακόπτουν τη λειτουργία τους.
Ο ίδιος τονίζει ότι οι υπάρχουσες ανισορροπίες στην αγορά θα συνεχίσουν να ευνοούν τη ναυλαγορά.
Φωτό: Renan Savidan/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ