
Σε ανοδικό τέμπο συνεχίζει να βρίσκεται η αγορά των containerships. Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της BIMCO, ενώ σημαντικές αυξήσεις παρουσίαζαν αρχικά οι ναύλοι για τα δρομολόγια Άπω Ανατολής-ΗΠΑ, η άνοδος της ναυλαγοράς πλέον εντοπίζεται και στα αντίστοιχα δρομολόγια Άπω Ανατολής-Βραζιλίας. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι στις 24 Ιανουαρίου 2021 το κόστος μεταφοράς ενός container 40 ποδών από την Άπω Ανατολή στο λιμάνι του Σάντος άγγιξε τα $9.299. Ο αριθμός αυτός είναι αυξημένος κατά 230,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Κατά τους αναλυτές της BIMCO, η αξιοσημείωτη άνοδος της ναυλαγοράς στις τακτικές γραμμές είναι απόρροια της ανισορροπίας του εμπορίου που καταγράφηκε το περασμένο έτος. Το πρώτο εξάμηνο του έτους καταγράφηκε ένα κύμα ακυρώσεων δρομολογίων, ενώ η ζήτηση για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων σε containers ήταν εξασθενημένη. Προς το τέλος του περασμένου έτους, η ζήτηση ανέκαμψε, με τους καταναλωτές να δαπανούν χρήματα για αγαθά παρά για υπηρεσίες. Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, ο παροπλισμένος στόλος containerships κινείται κάτω από τα 250.000 ΤΕUs, δείγμα ότι η ζήτηση για τα συγκεκριμένα πλοία είναι υψηλή. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τον Μάιο του 2020 ο αντίστοιχος αριθμός παροπλισμένων containerships ήταν δεκαπλάσιος.
Ο κ. Peter Sand, ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, σημειώνει ότι παραδοσιακά τον Ιανουάριο η αγορά είναι βελτιωμένη και εν συνεχεία επιβραδύνεται λόγω του νέου κινεζικού έτους, κατά το οποίο ο παροπλισμένος στόλος αυξάνεται και οι εξαγωγές από την Άπω Ανατολή μειώνονται, καθώς οι επιχειρήσεις διακόπτουν τη λειτουργία τους.
Ο ίδιος τονίζει ότι οι υπάρχουσες ανισορροπίες στην αγορά θα συνεχίσουν να ευνοούν τη ναυλαγορά.
Φωτό: Renan Savidan/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ