
H Κίνα πρόσφατα ενέκρινε μια νέα νομοθεσία που επιτρέπει ρητά στην Ακτοφυλακή της να ανοίγει πυρ εναντίον ξένων πλοίων, μια κίνηση που αναμένεται να ταράξει περαιτέρω τα ήδη «εύφλεκτα» ύδατα της Νότιας Σινικής Θάλασσας.
Ο Coast Guard Law εξουσιοδοτεί την Κινεζική Ακτοφυλακή «να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης όπλων, όταν η εθνική κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα παραβιάζονται από ξένους οργανισμούς ή άτομα στη θάλασσα».
Η Κίνα έχει ανοίξει μέτωπο αντιπαραθέσεων με την Ιαπωνία στην Ανατολική Σινική Θάλασσα και με χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας και κυρίως με τις Φιλιππίνες στη Νότια Σινική Θάλασσα. Μάλιστα, στα εν λόγω ύδατα, σκάφη της Κινεζικής Ακτοφυλακής καταδιώκουν αλιευτικά άλλων χωρών, με αποτέλεσμα μερικά από αυτά να βυθίζονται.
Η Κίνα και η Ιαπωνία διεκδικούν ομάδα νησίδων στην Ανατολική Σινική Θάλασσα, ενώ λάδι στη φωτιά ήρθε να ρίξει ο νέος υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ, Λόιντ Όστιν, ο οποίος κατά τη διάρκεια της πρώτης τηλεφωνικής συνομιλίας του με τον Ιάπωνα ομόλογό του επιβεβαίωσε τη δέσμευση της Ουάσιγκτον προς το Τόκιο για την άμυνα των εν λόγω νησιών.
Πέραν όλων των άλλων, το νομοσχέδιο επιτρέπει στην Ακτοφυλακή να δημιουργεί προσωρινές ζώνες αποκλεισμού «εάν χρειαστεί», προκειμένου να αποτρέψει άλλα πλοία να εισέρχονται στα χωρικά ύδατα της Κίνας. Επιπλέον, η Κινεζική Ακτοφυλακή με νομοσχέδιο μπορεί να επιβιβάζεται και να επιθεωρεί ξένα πλοία σε ύδατα που διεκδικεί.
Μετά τις αντιδράσεις που έφερε η κινεζική κίνηση, η εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας, Hua Chunying, έσπευσε να δηλώσει ότι η νέα νομοθεσία είναι σε συμφωνία με τις διεθνείς πρακτικές.
Φωτό: Lynn Bo Bo/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ