
H Κίνα πρόσφατα ενέκρινε μια νέα νομοθεσία που επιτρέπει ρητά στην Ακτοφυλακή της να ανοίγει πυρ εναντίον ξένων πλοίων, μια κίνηση που αναμένεται να ταράξει περαιτέρω τα ήδη «εύφλεκτα» ύδατα της Νότιας Σινικής Θάλασσας.
Ο Coast Guard Law εξουσιοδοτεί την Κινεζική Ακτοφυλακή «να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης όπλων, όταν η εθνική κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα παραβιάζονται από ξένους οργανισμούς ή άτομα στη θάλασσα».
Η Κίνα έχει ανοίξει μέτωπο αντιπαραθέσεων με την Ιαπωνία στην Ανατολική Σινική Θάλασσα και με χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας και κυρίως με τις Φιλιππίνες στη Νότια Σινική Θάλασσα. Μάλιστα, στα εν λόγω ύδατα, σκάφη της Κινεζικής Ακτοφυλακής καταδιώκουν αλιευτικά άλλων χωρών, με αποτέλεσμα μερικά από αυτά να βυθίζονται.
Η Κίνα και η Ιαπωνία διεκδικούν ομάδα νησίδων στην Ανατολική Σινική Θάλασσα, ενώ λάδι στη φωτιά ήρθε να ρίξει ο νέος υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ, Λόιντ Όστιν, ο οποίος κατά τη διάρκεια της πρώτης τηλεφωνικής συνομιλίας του με τον Ιάπωνα ομόλογό του επιβεβαίωσε τη δέσμευση της Ουάσιγκτον προς το Τόκιο για την άμυνα των εν λόγω νησιών.
Πέραν όλων των άλλων, το νομοσχέδιο επιτρέπει στην Ακτοφυλακή να δημιουργεί προσωρινές ζώνες αποκλεισμού «εάν χρειαστεί», προκειμένου να αποτρέψει άλλα πλοία να εισέρχονται στα χωρικά ύδατα της Κίνας. Επιπλέον, η Κινεζική Ακτοφυλακή με νομοσχέδιο μπορεί να επιβιβάζεται και να επιθεωρεί ξένα πλοία σε ύδατα που διεκδικεί.
Μετά τις αντιδράσεις που έφερε η κινεζική κίνηση, η εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας, Hua Chunying, έσπευσε να δηλώσει ότι η νέα νομοθεσία είναι σε συμφωνία με τις διεθνείς πρακτικές.
Φωτό: Lynn Bo Bo/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ανάπτυξη 2,1% καταγράφηκε πέρυσι στην ελληνική οικονομία, έναντι αύξησης του ΑΕΠ κατά 2,3% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση τον Μάρτιο 2025. Με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ