
Τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου ο Τζο Μπάιντεν υπέγραψε προεδρικό διάταγμα για την τόνωση της αμερικανικής κατασκευής και παραγωγής προϊόντων. Με το σχετικό διάταγμα με τίτλο “Strengthening ‘Buy American’ Provisions, Ensuring Future of America is Made in America by All of America’s Workers” η κρατική διοίκηση Μπάιντεν δεσμεύεται να χρησιμοποιεί κεφάλαια από τη φορολογία Αμερικανών πολιτών για την επένδυση σε αμερικανικές επιχειρήσεις.
Σε ό,τι αφορά τη ναυτιλιακή βιομηχανία, το εν λόγω διάταγμα επαναλαμβάνει ρητά την υποστήριξη Μπάιντεν στον Jones Act, έναν νόμο 100 ετών, σύμφωνα με τον οποίο εμπορεύματα θα μεταφέρονται μεταξύ αμερικανικών λιμένων με πλοία κατασκευής, ιδιοκτησίας και διαχείρισης Αμερικανών πολιτών ή μόνιμων κατοίκων των ΗΠΑ.
Ο εν λόγω νόμος, ο οποίος προστατεύει τα δρομολόγια καμποτάζ, έχει γίνει αντικείμενο δριμείας κριτικής από πολλούς καθώς θεωρείται μέτρο προστατευτισμού που αυξάνει τα κόστη τόσο για τους ναυλωτές όσο και για τους τελικούς καταναλωτές. Από την άλλη, οι υποστηρικτές του Jones Act σημειώνουν ότι ο εν λόγω νόμος είναι ζωτικής σημασίας για την εθνική ασφάλεια και τις θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με το American Maritime Partnership (AMP), η εγχώρια ναυτιλιακή βιομηχανία των ΗΠΑ απασχολεί περίπου 650.000 Αμερικανούς και συμβάλλει στο ΑΕΠ κατά $154 δισ. ετησίως.
Ο επικεφαλής της AMP Mike Roberts σημείωσε ότι με τον εν λόγω διάταγμα η εγχώρια ναυτιλιακή βιομηχανία θα έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση τα επόμενα χρόνια να επενδύσει σε αμερικανικά πλοία και υποδομές προστατεύοντας παράλληλα το περιβάλλον ενισχύοντας την εθνική ασφάλεια.
Στο ίδιο μήκος κύματος και το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ, το οποίο με ανακοίνωσή του σημειώνει ότι θα εργαστεί σκληρά υπέρ του Jones Act με στόχο και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και υποστήριξης της μεσαίας τάξης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ