
Τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου ο Τζο Μπάιντεν υπέγραψε προεδρικό διάταγμα για την τόνωση της αμερικανικής κατασκευής και παραγωγής προϊόντων. Με το σχετικό διάταγμα με τίτλο “Strengthening ‘Buy American’ Provisions, Ensuring Future of America is Made in America by All of America’s Workers” η κρατική διοίκηση Μπάιντεν δεσμεύεται να χρησιμοποιεί κεφάλαια από τη φορολογία Αμερικανών πολιτών για την επένδυση σε αμερικανικές επιχειρήσεις.
Σε ό,τι αφορά τη ναυτιλιακή βιομηχανία, το εν λόγω διάταγμα επαναλαμβάνει ρητά την υποστήριξη Μπάιντεν στον Jones Act, έναν νόμο 100 ετών, σύμφωνα με τον οποίο εμπορεύματα θα μεταφέρονται μεταξύ αμερικανικών λιμένων με πλοία κατασκευής, ιδιοκτησίας και διαχείρισης Αμερικανών πολιτών ή μόνιμων κατοίκων των ΗΠΑ.
Ο εν λόγω νόμος, ο οποίος προστατεύει τα δρομολόγια καμποτάζ, έχει γίνει αντικείμενο δριμείας κριτικής από πολλούς καθώς θεωρείται μέτρο προστατευτισμού που αυξάνει τα κόστη τόσο για τους ναυλωτές όσο και για τους τελικούς καταναλωτές. Από την άλλη, οι υποστηρικτές του Jones Act σημειώνουν ότι ο εν λόγω νόμος είναι ζωτικής σημασίας για την εθνική ασφάλεια και τις θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με το American Maritime Partnership (AMP), η εγχώρια ναυτιλιακή βιομηχανία των ΗΠΑ απασχολεί περίπου 650.000 Αμερικανούς και συμβάλλει στο ΑΕΠ κατά $154 δισ. ετησίως.
Ο επικεφαλής της AMP Mike Roberts σημείωσε ότι με τον εν λόγω διάταγμα η εγχώρια ναυτιλιακή βιομηχανία θα έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση τα επόμενα χρόνια να επενδύσει σε αμερικανικά πλοία και υποδομές προστατεύοντας παράλληλα το περιβάλλον ενισχύοντας την εθνική ασφάλεια.
Στο ίδιο μήκος κύματος και το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ, το οποίο με ανακοίνωσή του σημειώνει ότι θα εργαστεί σκληρά υπέρ του Jones Act με στόχο και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και υποστήριξης της μεσαίας τάξης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ