
Τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου ο Τζο Μπάιντεν υπέγραψε προεδρικό διάταγμα για την τόνωση της αμερικανικής κατασκευής και παραγωγής προϊόντων. Με το σχετικό διάταγμα με τίτλο “Strengthening ‘Buy American’ Provisions, Ensuring Future of America is Made in America by All of America’s Workers” η κρατική διοίκηση Μπάιντεν δεσμεύεται να χρησιμοποιεί κεφάλαια από τη φορολογία Αμερικανών πολιτών για την επένδυση σε αμερικανικές επιχειρήσεις.
Σε ό,τι αφορά τη ναυτιλιακή βιομηχανία, το εν λόγω διάταγμα επαναλαμβάνει ρητά την υποστήριξη Μπάιντεν στον Jones Act, έναν νόμο 100 ετών, σύμφωνα με τον οποίο εμπορεύματα θα μεταφέρονται μεταξύ αμερικανικών λιμένων με πλοία κατασκευής, ιδιοκτησίας και διαχείρισης Αμερικανών πολιτών ή μόνιμων κατοίκων των ΗΠΑ.
Ο εν λόγω νόμος, ο οποίος προστατεύει τα δρομολόγια καμποτάζ, έχει γίνει αντικείμενο δριμείας κριτικής από πολλούς καθώς θεωρείται μέτρο προστατευτισμού που αυξάνει τα κόστη τόσο για τους ναυλωτές όσο και για τους τελικούς καταναλωτές. Από την άλλη, οι υποστηρικτές του Jones Act σημειώνουν ότι ο εν λόγω νόμος είναι ζωτικής σημασίας για την εθνική ασφάλεια και τις θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με το American Maritime Partnership (AMP), η εγχώρια ναυτιλιακή βιομηχανία των ΗΠΑ απασχολεί περίπου 650.000 Αμερικανούς και συμβάλλει στο ΑΕΠ κατά $154 δισ. ετησίως.
Ο επικεφαλής της AMP Mike Roberts σημείωσε ότι με τον εν λόγω διάταγμα η εγχώρια ναυτιλιακή βιομηχανία θα έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση τα επόμενα χρόνια να επενδύσει σε αμερικανικά πλοία και υποδομές προστατεύοντας παράλληλα το περιβάλλον ενισχύοντας την εθνική ασφάλεια.
Στο ίδιο μήκος κύματος και το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ, το οποίο με ανακοίνωσή του σημειώνει ότι θα εργαστεί σκληρά υπέρ του Jones Act με στόχο και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και υποστήριξης της μεσαίας τάξης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ