
Τουλάχιστον είκοσι φορτηγά μεταφοράς θαλασσινών βρέθηκαν πρόσφατα στους δρόμους γύρω από τον αριθμό 10 της Ντάουνινγκ Στριτ και το βρετανικό κοινοβούλιο στο Λονδίνο, καθώς ο κλάδος βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης εξαιτίας της αδυναμίας συνέχισης των εξαγωγών θαλασσινών, αλλά και ψαριών, προς την Ευρωπαϊκή Ενωση μετά το Brexit.
«Η Σφαγή του Brexit» είναι το σύνθημα επάνω σε φορτηγό που βρίσκεται παρκαρισμένο σε μικρή απόσταση από το πρωθυπουργικό γραφείο στην Ντάουνινγκ Στριτ. Πολλοί σκωτσέζοι ψαράδες βρίσκονται εδώ και εβδομάδες σε αδυναμία να κάνουν εξαγωγές προς την Ευρωπαϊκή Ενωση εξαιτίας των χρονοβόρων διαδικασιών που επέβαλε το Brexit και πολλές αλιευτικές εταιρείες βρίσκονται στα πρόθυρα της πτώχευσης, καθώς τα πιστοποιητικά, οι υγειονομικοί έλεγχοι, οι τελωνειακοί έλεγχοι προσθέτουν ημέρες στην εξαγωγική διαδικασία καθιστώντας ανεπιθύμητα τα ψάρια και τα θαλασσινά που δεν φθάνουν πλέον φρέσκα στους ευρωπαϊκούς τους προορισμούς. Τις τελευταίες ημέρες αγανακτισμένοι επαγγελματίες του κλάδου απειλούσαν ότι θα μεταφέρουν την διαμαρτυρία τους στο Λονδίνο, αδειάζοντας στην Ντάουνινγκ Στριτ και μπροστά από το κτίριο του Κοινοβουλίου σάπια ψάρια και θαλασσινά. Και καθώς οι εταιρείες του κλάδου βρίσκονται σε αδιέξοδο, ο Τζέικομπ Ρις Μογκ, επικεφαλής της κυβερνητικής πλειοψηφίας στη Βουλή, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα στην Βουλή των Κοινοτήτων ότι «τα ψάρια είναι πλέον ευτυχέστερα γιατί είναι βρετανικά».
Η Βρετανία, η οποία ολοκλήρωσε την πορεία της αποχώρησής της από την Ευρωπαϊκή Ενωση, διαθέτει τεράστια αποθέματα αστακών, χτενιών, στρειδιών και μυδιών στους ψαρότοπους ανοικτά των ακτών της. Τα προϊόντα αυτά εξάγονταν με φορτηγά στις ευρωπαϊκές αγορές.Βάσει της συμφωνίας που συνδέει πλέον την Βρετανία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι εμπορικές συναλλαγές ανάμεσα στις δύο πλευρές είναι απαλλαγμένες δασμών, όμως συνοδεύονται από απαιτήσεις για σειρά πιστοποιητικών και γραφειοκρατικών διαδικασιών. Οι επαγγελματίες που συμμετέχουν στην διαμαρτυρία δηλώνουν ότι η βρετανική κυβέρνηση πρέπει να κατανοήσει την σοβαρότητα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν και απειλούν τις αλιευτικές κοινότητες. Ζητούν ένα πιο αποτελεσματικό σύστημα και διαμαρτύρονται για την έλλειψη προσωπικού των τελωνείων και στις δύο πλευρές. Οι χρόνοι παράδοσης των προϊόντων έχουν τουλάχιστον διπλασιασθεί από τις 24 στις 48 τουλάχιστον ώρες. «Οι πελάτες μας αποσύρονται. Εξάγουμε φρέσκα προϊόντα και οι πελάτες μας τα θέλουν φρέσκα, άρα δεν αγοράζουν. Είναι καταστροφή!”, δήλωνε πρόσφατα ιδιοκτήτης αλιευτικής εταιρείας της Σκωτίας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Joo-Anne McArthur/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ