
Τουλάχιστον είκοσι φορτηγά μεταφοράς θαλασσινών βρέθηκαν πρόσφατα στους δρόμους γύρω από τον αριθμό 10 της Ντάουνινγκ Στριτ και το βρετανικό κοινοβούλιο στο Λονδίνο, καθώς ο κλάδος βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης εξαιτίας της αδυναμίας συνέχισης των εξαγωγών θαλασσινών, αλλά και ψαριών, προς την Ευρωπαϊκή Ενωση μετά το Brexit.
«Η Σφαγή του Brexit» είναι το σύνθημα επάνω σε φορτηγό που βρίσκεται παρκαρισμένο σε μικρή απόσταση από το πρωθυπουργικό γραφείο στην Ντάουνινγκ Στριτ. Πολλοί σκωτσέζοι ψαράδες βρίσκονται εδώ και εβδομάδες σε αδυναμία να κάνουν εξαγωγές προς την Ευρωπαϊκή Ενωση εξαιτίας των χρονοβόρων διαδικασιών που επέβαλε το Brexit και πολλές αλιευτικές εταιρείες βρίσκονται στα πρόθυρα της πτώχευσης, καθώς τα πιστοποιητικά, οι υγειονομικοί έλεγχοι, οι τελωνειακοί έλεγχοι προσθέτουν ημέρες στην εξαγωγική διαδικασία καθιστώντας ανεπιθύμητα τα ψάρια και τα θαλασσινά που δεν φθάνουν πλέον φρέσκα στους ευρωπαϊκούς τους προορισμούς. Τις τελευταίες ημέρες αγανακτισμένοι επαγγελματίες του κλάδου απειλούσαν ότι θα μεταφέρουν την διαμαρτυρία τους στο Λονδίνο, αδειάζοντας στην Ντάουνινγκ Στριτ και μπροστά από το κτίριο του Κοινοβουλίου σάπια ψάρια και θαλασσινά. Και καθώς οι εταιρείες του κλάδου βρίσκονται σε αδιέξοδο, ο Τζέικομπ Ρις Μογκ, επικεφαλής της κυβερνητικής πλειοψηφίας στη Βουλή, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα στην Βουλή των Κοινοτήτων ότι «τα ψάρια είναι πλέον ευτυχέστερα γιατί είναι βρετανικά».
Η Βρετανία, η οποία ολοκλήρωσε την πορεία της αποχώρησής της από την Ευρωπαϊκή Ενωση, διαθέτει τεράστια αποθέματα αστακών, χτενιών, στρειδιών και μυδιών στους ψαρότοπους ανοικτά των ακτών της. Τα προϊόντα αυτά εξάγονταν με φορτηγά στις ευρωπαϊκές αγορές.Βάσει της συμφωνίας που συνδέει πλέον την Βρετανία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι εμπορικές συναλλαγές ανάμεσα στις δύο πλευρές είναι απαλλαγμένες δασμών, όμως συνοδεύονται από απαιτήσεις για σειρά πιστοποιητικών και γραφειοκρατικών διαδικασιών. Οι επαγγελματίες που συμμετέχουν στην διαμαρτυρία δηλώνουν ότι η βρετανική κυβέρνηση πρέπει να κατανοήσει την σοβαρότητα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν και απειλούν τις αλιευτικές κοινότητες. Ζητούν ένα πιο αποτελεσματικό σύστημα και διαμαρτύρονται για την έλλειψη προσωπικού των τελωνείων και στις δύο πλευρές. Οι χρόνοι παράδοσης των προϊόντων έχουν τουλάχιστον διπλασιασθεί από τις 24 στις 48 τουλάχιστον ώρες. «Οι πελάτες μας αποσύρονται. Εξάγουμε φρέσκα προϊόντα και οι πελάτες μας τα θέλουν φρέσκα, άρα δεν αγοράζουν. Είναι καταστροφή!”, δήλωνε πρόσφατα ιδιοκτήτης αλιευτικής εταιρείας της Σκωτίας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Joo-Anne McArthur/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ