
Τα έσοδα από τις εξαγωγές αργού πετρελαίου του OPEC για το 2020 θα μπορούσαν να μειωθούν στα 323 δισ. δολάρια, δήλωσε η Αμερικανική Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας (ΕΙΑ) σε έκθεσή της, σημειώνοντας ότι αυτό θα ήταν το χαμηλότερο επίπεδο εσόδων σε 18 χρόνια.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του oilprice.com, τα αντίστοιχα έσοδα πετρελαίου για το 2019 ανήλθαν σε 595 δισ. δολάρια.
Χωρίς να αποτελεί έκπληξη, το μεγαλύτερο κομμάτι των συλλογικών εσόδων από το πετρέλαιο του OPEC για το 2020 αφορά τη Σαουδική Αραβία, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγέα του καρτέλ. Για το 2019, τα έσοδα από πετρέλαιο της Σαουδικής Αραβίας ανήλθαν σε 202 δισ. δολάρια ‒περισσότερο από το ένα τρίτο του συνόλου‒, αλλά τα έσοδα του περασμένου έτους επλήγησαν σφοδρά από την πανδημία.
Σε συνέχεια αντίστοιχων προβλέψεων και από άλλους διεθνείς φορείς, η ΕΙΑ προειδοποίησε ότι τα χαμηλότερα έσοδα από το πετρέλαιο θα έχουν έντονο αρνητικό αντίκτυπο στις οικονομίες του OPEC. «Η μείωση των εσόδων θα μπορούσε να είναι επιζήμια για τους δημοσιονομικούς προϋπολογισμούς των κρατών-μελών, οι οποίοι βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στις πωλήσεις πετρελαίου για την εισαγωγή αγαθών, τη χρηματοδότηση κοινωνικών προγραμμάτων και την υποστήριξη δημόσιων υπηρεσιών», ανέφερε η Αρχή.
Ωστόσο, ο ίδιος ο OPEC είναι αισιόδοξος για το άμεσο μέλλον, καθώς αναμένει ότι η ζήτηση πετρελαίου θα αρχίσει να ανακάμπτει φέτος, παρά τα σημαντικά ελλείμματα και την αύξηση των δανείων για τη στήριξη των προϋπολογισμών.
Στην τελευταία μηνιαία έκθεση αγοράς πετρελαίου, ο OPEC προβλέπει ότι η ζήτηση πετρελαίου φέτος θα αυξηθεί κατά 5,9 εκατ. bpd, φτάνοντας τα 25,9 εκατ. bpd, με τη μεγαλύτερη ζήτηση να προέρχεται
και πάλι από τις ασιατικές οικονομίες, όπου η ζήτηση φαίνεται να ανεβαίνει κατά 3,3 εκατ. βαρέλια την ημέρα σε σχέση με το 2020, οπότε είχε μειωθεί κατά 9,8 εκατ. βαρέλια την ημέρα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Οργανισμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ