
Μετά από συντονισμένες ενέργειες της Διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, πέντε ακόμη ναυάγια και επικίνδυνα-επιβλαβή πλοία, τα οποία ήταν εγκαταλελειμμένα επί σειρά ετών εντός της ζώνης Λιμένα Ελευσίνας, αρμοδιότητας Ο.Λ.Ε. ΑΕ, επιβαρύνοντας το θαλάσσιο περιβάλλον, απομακρύνθηκαν οριστικά από την περιοχή.
Ειδικότερα, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών ανέλκυσης απομακρύνθηκαν από τον κόλπο της Ελευσίνας τα παρακάτω ναυάγια:
-Ε/Γ -Τ/Ρ “VIOLETA”, σημαίας Ονδούρας, το οποίο βρισκόταν ελλιμενισμένο στην περιοχή Κρόνος από τις 28/6/2008 και χαρακτηρίστηκε ναυάγιο την 1η Σεπτεμβρίου 2010.
-Φ/Γ -Ο/Γ “ΕΥΓΕΝΙΑ Π” ( Ν.Π 987), που ελλιμενίστηκε στην περιοχή Κρόνος στις 3/09/2008 και κατέστη ναυάγιο στις 14/07/2015.
-Θ/Γ “THELE”, σημαίας Delaware- πρώην Παναμά, που ελλιμενίστηκε στην προβλήτα πρώην Αλιευτικής το 2003 και χαρακτηρίστηκε ναυάγιο στις 25/03/2009
-Ε/Γ-Τ/Ρ “KAPTAIN MARKOS” (πρώην “ΚΑΜΕΛΙΑ Ι”), σημαίας ΗΠΑ Delaware-πρώην σημαίας Ονδούρας, το οποίο ήταν ελλιμενισμένο στην περιοχή Κρόνος από τις 21/11/2008 και χαρακτηρίστηκε ναυάγιο στις 12/12/2009.
Επίσης, απομακρύνθηκε ρυμουλκούμενο το χαρακτηρισμένο ως επικίνδυνο- επιβλαβές πλοίο:
Φ/Γ “ΣΗ ΣΤΑΡ” (ΝΠ 10973), που ήταν ελλιμενισμένο στην περιοχή Καλυμπάκι από 10/08/2009.
Η Διοίκηση του Ο.Λ.Ε. ΑΕ θεωρεί άκρως σημαντικό το έργο της οριστικής απομάκρυνσης επικίνδυνων-επιβλαβών πλοίων και ναυαγίων για την αποσυμφόρηση του ήδη βεβαρημένου θαλάσσιου χώρου της Ελευσίνας και την προστασία του περιβάλλοντος ώστε να πάψει η περιοχή να αποτελεί “νεκροταφείο πλοίων” και βιομηχανικών αποβλήτων.
Ενδεικτικό είναι ότι τους τελευταίους 10 μήνες έχουν απομακρυνθεί οριστικά από την περιοχή της Ελευσίνας συνολικά 8 ναυάγια και επικίνδυνα επιβλαβή πλοία ενώ έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι εργασίες ανέλκυσης σε ακόμη 3 ναυάγια για την απομάκρυνσή τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2009 κανένα επιβλαβές πλοίο-ναυάγιο δεν είχε απομακρυνθεί οριστικά από την περιοχή.



Πηγή: Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ