
Μετά από συντονισμένες ενέργειες της Διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, πέντε ακόμη ναυάγια και επικίνδυνα-επιβλαβή πλοία, τα οποία ήταν εγκαταλελειμμένα επί σειρά ετών εντός της ζώνης Λιμένα Ελευσίνας, αρμοδιότητας Ο.Λ.Ε. ΑΕ, επιβαρύνοντας το θαλάσσιο περιβάλλον, απομακρύνθηκαν οριστικά από την περιοχή.
Ειδικότερα, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών ανέλκυσης απομακρύνθηκαν από τον κόλπο της Ελευσίνας τα παρακάτω ναυάγια:
-Ε/Γ -Τ/Ρ “VIOLETA”, σημαίας Ονδούρας, το οποίο βρισκόταν ελλιμενισμένο στην περιοχή Κρόνος από τις 28/6/2008 και χαρακτηρίστηκε ναυάγιο την 1η Σεπτεμβρίου 2010.
-Φ/Γ -Ο/Γ “ΕΥΓΕΝΙΑ Π” ( Ν.Π 987), που ελλιμενίστηκε στην περιοχή Κρόνος στις 3/09/2008 και κατέστη ναυάγιο στις 14/07/2015.
-Θ/Γ “THELE”, σημαίας Delaware- πρώην Παναμά, που ελλιμενίστηκε στην προβλήτα πρώην Αλιευτικής το 2003 και χαρακτηρίστηκε ναυάγιο στις 25/03/2009
-Ε/Γ-Τ/Ρ “KAPTAIN MARKOS” (πρώην “ΚΑΜΕΛΙΑ Ι”), σημαίας ΗΠΑ Delaware-πρώην σημαίας Ονδούρας, το οποίο ήταν ελλιμενισμένο στην περιοχή Κρόνος από τις 21/11/2008 και χαρακτηρίστηκε ναυάγιο στις 12/12/2009.
Επίσης, απομακρύνθηκε ρυμουλκούμενο το χαρακτηρισμένο ως επικίνδυνο- επιβλαβές πλοίο:
Φ/Γ “ΣΗ ΣΤΑΡ” (ΝΠ 10973), που ήταν ελλιμενισμένο στην περιοχή Καλυμπάκι από 10/08/2009.
Η Διοίκηση του Ο.Λ.Ε. ΑΕ θεωρεί άκρως σημαντικό το έργο της οριστικής απομάκρυνσης επικίνδυνων-επιβλαβών πλοίων και ναυαγίων για την αποσυμφόρηση του ήδη βεβαρημένου θαλάσσιου χώρου της Ελευσίνας και την προστασία του περιβάλλοντος ώστε να πάψει η περιοχή να αποτελεί “νεκροταφείο πλοίων” και βιομηχανικών αποβλήτων.
Ενδεικτικό είναι ότι τους τελευταίους 10 μήνες έχουν απομακρυνθεί οριστικά από την περιοχή της Ελευσίνας συνολικά 8 ναυάγια και επικίνδυνα επιβλαβή πλοία ενώ έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι εργασίες ανέλκυσης σε ακόμη 3 ναυάγια για την απομάκρυνσή τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2009 κανένα επιβλαβές πλοίο-ναυάγιο δεν είχε απομακρυνθεί οριστικά από την περιοχή.
Πηγή: Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ