Volkswagen: Η εναλλακτική για τις θαλάσσιες μεταφορές οχημάτων της

Volkswagen: Η εναλλακτική για τις θαλάσσιες μεταφορές οχημάτων της

214
Volkswagen: Η εναλλακτική για τις θαλάσσιες μεταφορές οχημάτων της

Καύσιμα προερχόμενα από μεταχειρισμένα φυτικά έλαια από τις βιομηχανίες τροφοδοσίας και τροφίμων χρησιμοποιεί πλέον στα πλοία που μεταφέρουν αυτοκίνητά της, ο όμιλος Volkswagen. Με αυτό τον τρόπο δείχνει την πρόθεσή της για μείωση των εκπομπών ρύπων CO2, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή και στη μεταφορά των οχημάτων που παράγει σε ετήσια βάση, που μόνο το 2020 ήταν περισσότερα από 9,3 εκατ. σε όλο τον κόσμο.

Με στόχο να λειτουργήσει τον στόλο πλοίων που χρησιμοποιεί για τη μεταφορά τους με πιο φιλικό στο παγκόσμιο κλίμα τρόπο, o όμιλος Volkswagen βασίζεται και σε καύσιμα προερχόμενα από μεταχειρισμένα φυτικά έλαια από τις βιομηχανίες τροφοδοσίας και τροφίμων.

Τα χρησιμοποιημένα φυτικά έλαια και άλλα υπολείμματα λαχανικών, άχρηστα απόβλητα πριν από μερικά χρόνια μετά από επεξεργασία μπορούν να κινήσουν πλοία. Το νέο καύσιμο είναι MR1-100, προερχόμενο κυρίως από μαγειρικά λάδια και λίπη. Αντίστοιχα με τη βενζίνη E10 για αυτοκίνητα, ο αριθμός αντιστοιχεί στην αναλογία στα συστατικά του βιοκαυσίμου που προέρχεται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Συνεπώς, το MR1-100 αποτελείται από 100% οργανικά απόβλητα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος χρησιμοποιεί δύο ναυλωμένα πλοία για αποστολές αυτοκινήτων σε παράκτιες θαλάσσιες οδούς. Τα μήκους 180 μέτρων πλοία με έδρα το Αμβούργο, τροφοδοτούνται από έναν κινητήρα θαλάσσης MAN με ισχύ 19.334 ίππων. Ο όγκος της δεξαμενής καυσίμου είναι 3.500 κυβικά μέτρα.

Το καύσιμο παράγεται από την ολλανδική εταιρεία Good Fuels στο Ρότερνταμ. Το νέο βιοκαύσιμο δοκιμάστηκε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2018, στο δεξαμενόπλοιο «Nord Highlander». Οι ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το νέο βιοκαύσιμο για να αντικαταστήσουν το πλούσιο σε θείο βαρύ μαζούτ, με αναλογία ένα προς ένα. Και το σημαντικότερο είναι ότι δεν απαιτούνται τροποποιήσεις στους κινητήρες.

Τα πλοία μεταφέρουν έως 3.500 οχήματα το καθένα, σε κυκλική διαδρομή από το Έμντεν της Γερμανίας προς το Δουβλίνο, από εκεί προς το Σανταντέρ στην Ισπανία και το Σετούμπαλ στην Πορτογαλία, πριν επιστρέψουν στο Έμντεν. Κάθε χρόνο, μεταφέρουν περίπου 250.000 νέα οχήματα. Η λειτουργία των πλοίων με βιοκαύσιμο, εξοικονομεί συνολικά περίπου 52.000 τόνους CO2 ετησίως αποκλειστικά στη διαδρομή αυτή.

Παράλληλα με το νέο βιοκαύσιμο, τον Ιούνιο του 2020, το γκρουπ Volkswagen άρχισε να χρησιμοποιεί πλοία που τροφοδοτούνται από υγροποιημένο φυσικό αέριο για τη μεταφορά οχημάτων από την Ευρώπη στη Βόρεια και Κεντρική Αμερική.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτό: David Hecker/AΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.