
Oι διαρκώς μεταβαλλόμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί για τον κλάδο της ναυτιλίας έχουν οδηγήσει τα τελευταία χρόνια σε σημαντικές μειώσεις στις παραγγελίες νεότευκτων, καθώς οι πλοιοκτήτες δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν τι επιφυλάσσει το αύριο, κυρίως σε ό,τι αφορά τα νέα καύσιμα και τις νέες τεχνολογίες.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg επικαλούμενο στοιχεία του IHS Markit, οι παραγγελίες νεότευκτων μειώθηκαν κατά παραπάνω από 10% το 2019, ενώ πέρυσι η μείωση άγγιξε το 50%, φτάνοντας σε υψηλά εικοσαετίας.
«Οι πλοιοκτήτες δεν προβαίνουν σε παραγγελίες, διότι δεν γνωρίζουμε το καύσιμο με το οποίο θα κινούνται τα πλοία. […] Μηχανικοί και εταιρείες σχεδίασης πλοίων θα πρέπει να συνεργαστούν για να βρουν τη λύση», σχολίασε στο Bloomberg ο Morten Aarup, επικεφαλής έρευνας της δανέζικης πλοιοκτήτριας εταιρείας D/S Norden A/S.
Ακόμα και όταν οι πλοιοκτήτες προβαίνουν σε παραγγελίες πλοίων, αμφιταλαντεύονται για το ποιες τεχνολογίες θα φέρουν τα πλοία αυτά, καθώς οι ναυλωτές πολλές φορές απαιτούν μεταφορές εμπορευμάτων με πλοία χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Από την άλλη, βέβαια, το κόστος είναι διαρκώς αυξανόμενο και ερωτηματικά εγείρονται για το κατά πόσο οι εν λόγω επενδύσεις θα αποσβεσθούν. Σε κάθε περίπτωση, χαρακτηριστικό της τάσης είναι ότι περίπου το 12,3% των υπό παραγγελία πλοίων διαθέτουν συστήματα πρόωσης εναλλακτικών καυσίμων, όταν το αντίστοιχο ποσοστό για τα πλοία του υφιστάμενου στόλου ανέρχεται μόλις στο 0,6%, σύμφωνα με στοιχεία της Drewry Maritime Services.
Εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμα στην αγορά, ωστόσο υπάρχουν αμφιβολίες για την ποιότητα, τη διαθεσιμότητα και την αποδοτικότητά τους. Το μέλλον θα δείξει προς τα πού οδεύουν όλοι αυτοί οι κανονισμοί για μια βιομηχανία η οποία, επί της ουσίας, είναι υπεύθυνη για μόλις το 3% περίπου των εκπομπών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ