Ναυτιλία: Η αβεβαιότητα των περιβαλλοντικών κανονισμών και ο αντίκτυπος στις παραγγελίες

Ναυτιλία: Η αβεβαιότητα των περιβαλλοντικών κανονισμών και ο αντίκτυπος στις παραγγελίες

156
Ναυτιλία: Η αβεβαιότητα των περιβαλλοντικών κανονισμών και ο αντίκτυπος στις παραγγελίες

Oι διαρκώς μεταβαλλόμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί για τον κλάδο της ναυτιλίας έχουν οδηγήσει τα τελευταία χρόνια σε σημαντικές μειώσεις στις παραγγελίες νεότευκτων, καθώς οι πλοιοκτήτες δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν τι επιφυλάσσει το αύριο, κυρίως σε ό,τι αφορά τα νέα καύσιμα και τις νέες τεχνολογίες.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg επικαλούμενο στοιχεία του IHS Markit, οι παραγγελίες νεότευκτων μειώθηκαν κατά παραπάνω από 10% το 2019, ενώ πέρυσι η μείωση άγγιξε το 50%, φτάνοντας σε υψηλά εικοσαετίας.

«Οι πλοιοκτήτες δεν προβαίνουν σε παραγγελίες, διότι δεν γνωρίζουμε το καύσιμο με το οποίο θα κινούνται τα πλοία. […] Μηχανικοί και εταιρείες σχεδίασης πλοίων θα πρέπει να συνεργαστούν για να βρουν τη λύση», σχολίασε στο Bloomberg ο Morten Aarup, επικεφαλής έρευνας της δανέζικης πλοιοκτήτριας εταιρείας D/S Norden A/S.

Ακόμα και όταν οι πλοιοκτήτες προβαίνουν σε παραγγελίες πλοίων, αμφιταλαντεύονται για το ποιες τεχνολογίες θα φέρουν τα πλοία αυτά, καθώς οι ναυλωτές πολλές φορές απαιτούν μεταφορές εμπορευμάτων με πλοία χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Από την άλλη, βέβαια, το κόστος είναι διαρκώς αυξανόμενο και ερωτηματικά εγείρονται για το κατά πόσο οι εν λόγω επενδύσεις θα αποσβεσθούν. Σε κάθε περίπτωση, χαρακτηριστικό της τάσης είναι ότι περίπου το 12,3% των υπό παραγγελία πλοίων διαθέτουν συστήματα πρόωσης εναλλακτικών καυσίμων, όταν το αντίστοιχο ποσοστό για τα πλοία του υφιστάμενου στόλου ανέρχεται μόλις στο 0,6%, σύμφωνα με στοιχεία της Drewry Maritime Services.

Εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμα στην αγορά, ωστόσο υπάρχουν αμφιβολίες για την ποιότητα, τη διαθεσιμότητα και την αποδοτικότητά τους. Το μέλλον θα δείξει προς τα πού οδεύουν όλοι αυτοί οι κανονισμοί για μια βιομηχανία η οποία, επί της ουσίας, είναι υπεύθυνη για μόλις το 3% περίπου των εκπομπών.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.