
Σε τροχιά εκσυγχρονισμού εμφανίζεται η Αλγερία όχι μόνο ως προς τις λιμενικές υποδομές αλλά και όσον αφορά τη διείσδυσή της ως απόλυτου πρωταγωνιστή στον μεταφορικό χάρτη της βόρειας και δυτικής Αφρικής.
Αναφορικά με τον εκσυγχρονισμό των λιμένων, ο υπουργός Μεταφορών της Αλγερίας αναγνώρισε πρόσφατα σε τοπικά ΜΜΕ ότι οι υπάρχουσες διοικήσεις «εξακολουθούν να αποτυγχάνουν στο έργο τους» λόγω των ξεπερασμένων υποδομών στους λιμένες της χώρας. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει την άμεση ανάγκη για την αγορά και τη λειτουργία σύγχρονου εξοπλισμού στους κεντρικούς λιμένες της χώρας, προσαρμοσμένου στις νέες ανάγκες της αγοράς, για τη δημιουργία πρόσθετων αποθηκευτικών χώρων και τερματικών σταθμών για την υποδοχή εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και τη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών ως προς την ασφαλή και άμεση μεταφορά φορτίων για τις ναυτιλιακές εταιρείες, τους ναυλωτές αλλά και τις μεταφορικές εταιρείες.
Ο υπουργός επανέλαβε την απόφαση της κυβέρνησης στο Αλγέρι να επενδύσει με άμεσες και έμμεσες επιδοτήσεις τόσο στην αγορά bulk carriers για την εξυπηρέτηση των εθνικών αναγκών αλλά και τη δυνατότητα δημιουργίας νέας εταιρείας, σε συνεργασία με εθνικούς φορείς, που θα εκσυγχρονίσει τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, η οποία παρακμάζει. Παράλληλα, η παραλαβή ενός νέου επιβατηγού πλοίου για την κρατική ναυτιλιακή εταιρεία, μεταφορικής ικανότητας 1.800 επιβατών, προγραμματίζεται για τον επόμενο Ιανουάριο.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο στοίχημα της κυβέρνησης στο Αλγέρι είναι η δημιουργία του νέου μεγάλου λιμένα της χώρας, στο Cherchell, σημαντικό επίνειο της πρωτεύουσας. Υπουργοί της κυβέρνησης περιγράφουν στο κρατικό πρακτορείο ειδήσεων τον νέο λιμένα ως «έργο του αιώνα», υπό την έννοια ότι θα ωφελήσει την «Αλγερία, τις αφρικανικές χώρες και τις γειτονικές χώρες», όπως δηλώνουν χαρακτηριστικά σε τοπικά ΜΜΕ. Το νέο λιμάνι θα εξυπηρετεί περίπου 6,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και θα δημιουργηθεί ως κέντρο συνδυασμένων μεταφορών και Logistics στην ευρύτερη περιοχή.
Φωτό: TrainLearnGrow/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ