
Η ανάκαμψη της αγοράς των δεξαμενόπλοιων θα είναι σταθερή και με αργούς ρυθμούς, δεδομένου ότι η πανδημία έχει πλήξει σημαντικά την παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου, αναφέρει σε πρόσφατη ανάλυσή της η ΒIMCO.
Στις 8 Δεκεμβρίου, η U.S. Energy Information Administration (EIA) εκτίμησε ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου θα αγγίξει τα 98,2 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2021, σημειώνοντας αύξηση 6,3% ή 5,8 εκατ. βαρελιών/ημέρα κατά μέσο όρο σε σχέση με τα επίπεδα του 2020. Κατά την ΒIMCO, θετικό είναι το γεγονός ότι η κατανάλωση πετρελαίου το επόμενο έτος θα έχει ανακάμψει σχετικά γρήγορα από την υφιστάμενη κρίση της πανδημίας και θα υπολείπεται κατά 3 εκατ. βαρέλια/ημέρα κατά μέσο όρο συγκριτικά με τα επίπεδα του 2019. Πλήρης ανάκαμψη ωστόσο, στα επίπεδα του 2017 και του 2018, δεν αναμένεται άμεσα, αναφέρει η BIMCO.
Παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια κινήθηκαν σε πολύ καλά επίπεδα το διάστημα Μαρτίου-Μαΐου, έκτοτε αυτοί κινούνται κάτω από το break even.
Η ΙΕΑ αναμένει ότι οι απώλειες στη ζήτηση πετρελαίου το 2020 από χώρες όπως η Κίνα, η Ινδία, της Μέσης Ανατολής και άλλες εκτός ΟΟΣΑ θα αντισταθμιστούν πλήρως το 2021. Αντιθέτως, σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και άλλες του ΟΟΣΑ, η ανάκαμψη των απωλειών της ζήτησης το 2020 μετά βίας θα ανέλθει στο 50% το 2021.
«Η αναμενόμενη αυτή ανομοιόμορφη ανάκαμψη στην κατανάλωση πετρελαίου και στην οικονομική δραστηριότητα θα αλλάξει τα trade patterns της αγοράς των δεξαμενόπλοιων. Δεν θα είναι μια γρήγορη μετάβαση στο business as usual και η δραστηριότητα στις ναυλώσεις θα είναι εντελώς διαφορετική σε σχέση με αυτήν πριν από την πανδημία», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Φωτό: Ojas Narappanawar/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να αποφεύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα της Alphaliner. Είναι χαρακτηριστικό ότι,…
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ανοδική πορεία κατέγραψε η ζήτηση για αερομεταφορές το α΄ τρίμηνο του 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η ζήτηση των…
Στα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να εστιάζουν δίχως παύση οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η OOCL προχώρησε σε…
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ