
Πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε από την Ιταλία να καταργήσει τις φοροαπαλλαγές στα λιμάνια της, προκειμένου να ευθυγραμμίσει το φορολογικό της καθεστώς με τους κανόνες της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων.
Η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ, Margrethe Vestager, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Οι κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ αναγνωρίζουν τη σημασία των λιμένων για την οικονομική και την περιφερειακή ανάπτυξη, επιτρέποντας στα κράτη-μέλη να επενδύσουν σε αυτά. Την ίδια ώρα, προκειμένου να διατηρηθεί ο ανταγωνισμός, η Επιτροπή χρειάζεται να διασφαλίσει ότι, εάν οι οργανισμοί λιμένων παράγουν κέρδη από τις οικονομικές τους δραστηριότητες, θα πρέπει να φορολογούνται με τον ίδιο τρόπο, όπως οι υπόλοιπες εταιρείες. Η σημερινή απόφαση για την Ιταλία ‒όπως προηγουμένως για την Ολλανδία, το Βέλγιο και τη Γαλλία– καθιστά ξεκάθαρο ότι αδικαιολόγητες φοροαπαλλαγές για λιμάνια δημιουργούν στρεβλώσεις για τον ανταγωνισμό και πρέπει να καταργηθούν».
Στην Ιταλία, οι οργανισμοί λιμένων εξαιρούνται πλήρως από την καταβολή φόρων εισοδήματος. Μετά από έρευνα της Επιτροπής διαπιστώθηκε ότι οι εν λόγω φοροαπαλλαγές προσφέρουν στα ιταλικά λιμάνια κάποια πλεονεκτήματα, παραβιάζοντας ουσιαστικά τους κανόνες της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων.
Οι συζητήσεις μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των ιταλικών οργανισμών λιμένων βρίσκονται σε εξέλιξη. Η Ιταλία θα πρέπει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να διασφαλίσει ότι από 1/1/2022 όλα τα λιμάνια της υπόκεινται στο ίδιο φορολογικό καθεστώς με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η επιτυχής ολοκλήρωση των πρώτων εντατικών δοκιμών αερίου μεγάλης κλίμακας για το νεότευκτο «ACTIVE» αποτελεί ένα σημαντικό βιομηχανικό ορόσημο για την Capital Clean Energy…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…

Δύο από τους μεγαλύτερους oil majors, η Shell και η Chevron, «αποχαιρέτησαν» το Sea Cargo Charter, την πρωτοβουλία ναυλωτών για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ