
Το iron ore αποδεικνύεται χρυσοφόρο για τους μεταλλευτικούς κολοσσούς, καθώς το συγκεκριμένο εμπόρευμα οδεύει ολοταχώς να αγγίξει φέτος κατά μέσο όρο τα $100/τόνο, για πρώτη φορά από το 2013.
H ανθεκτικότητα του iron ore στα σκαμπανεβάσματα της αγοράς αποτελεί ασπίδα και οδηγό για τη βιομηχανία εξορύξεων μεταλλευμάτων, η οποία επίσης επλήγη από την πανδημία του κορονοϊού. Η απόδοση του iron ore φέτος είναι μακράν καλύτερη από οποιουδήποτε άλλου commodity και η τιμή είναι αυξημένη κατά 38% φέτος, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το S&P Platts. Για να κατανοήσει κάποιος τη σημαντική αυτή αύξηση, αξίζει να επισημανθεί ότι ο χρυσός, που αποτελεί μια ασφαλή διέξοδο για τους επενδυτές σε καιρούς κρίσης, όπως αυτή της πανδημίας, τελεί υπό διαπραγμάτευση κατά 24% υψηλότερα σε σχέση με πέρυσι.
Αναλυτές σημειώνουν στους Financial Τimes ότι η αύξηση αυτή της τιμής του σιδηρομεταλλεύματος αποτελεί απόρροια της ενισχυμένης κινεζικής ζήτησης και των στρεβλώσεων στην προσφορά από πλευράς Βραζιλίας. Σύμφωνα με επίσημα κινεζικά στοιχεία, η βιομηχανική παραγωγή και οι επενδύσεις στις υποδομές της χώρας αυξήθηκαν αντίστοιχα κατά 6,9% και 7,5% τον Οκτώβριο, δίνοντας ώθηση στη ζήτηση για το συγκεκριμένο εμπόρευμα.
Τα οικονομικά των Anglo American, BHP, Vale, Rio Tinto και Fortescue Metals Group έχουν ανακάμψει σημαντικά, με το iron ore να θεωρείται οδηγός αυτής της εξέλιξης.
Οδεύοντας προς το 2021, αναλυτές εκτιμούν ότι η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος θα φτάσει σε φυσιολογικά επίπεδα. Ωστόσο, η φύση της συγκεκριμένης αγοράς είναι τέτοια, που πολλά θα εξαρτηθούν από παράγοντες όπως ακραία καιρικά φαινόμενα στην Αυστραλία και στρεβλώσεις της παραγωγής στη Βραζιλία.
Η Vale, η οποία το 2019 ήρθε αντιμέτωπη με σημαντικές στρεβλώσεις στην προσφορά, απόρροια της κατάρρευσης φράγματος σε ορυχείο της στις αρχές του έτους, εκτιμάται ότι θα παραγάγει 310 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος φέτος και 350 εκατ. τόνους το 2021.
Φωτό: Michael REYNOLDS/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ