
Το iron ore αποδεικνύεται χρυσοφόρο για τους μεταλλευτικούς κολοσσούς, καθώς το συγκεκριμένο εμπόρευμα οδεύει ολοταχώς να αγγίξει φέτος κατά μέσο όρο τα $100/τόνο, για πρώτη φορά από το 2013.
H ανθεκτικότητα του iron ore στα σκαμπανεβάσματα της αγοράς αποτελεί ασπίδα και οδηγό για τη βιομηχανία εξορύξεων μεταλλευμάτων, η οποία επίσης επλήγη από την πανδημία του κορονοϊού. Η απόδοση του iron ore φέτος είναι μακράν καλύτερη από οποιουδήποτε άλλου commodity και η τιμή είναι αυξημένη κατά 38% φέτος, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το S&P Platts. Για να κατανοήσει κάποιος τη σημαντική αυτή αύξηση, αξίζει να επισημανθεί ότι ο χρυσός, που αποτελεί μια ασφαλή διέξοδο για τους επενδυτές σε καιρούς κρίσης, όπως αυτή της πανδημίας, τελεί υπό διαπραγμάτευση κατά 24% υψηλότερα σε σχέση με πέρυσι.
Αναλυτές σημειώνουν στους Financial Τimes ότι η αύξηση αυτή της τιμής του σιδηρομεταλλεύματος αποτελεί απόρροια της ενισχυμένης κινεζικής ζήτησης και των στρεβλώσεων στην προσφορά από πλευράς Βραζιλίας. Σύμφωνα με επίσημα κινεζικά στοιχεία, η βιομηχανική παραγωγή και οι επενδύσεις στις υποδομές της χώρας αυξήθηκαν αντίστοιχα κατά 6,9% και 7,5% τον Οκτώβριο, δίνοντας ώθηση στη ζήτηση για το συγκεκριμένο εμπόρευμα.
Τα οικονομικά των Anglo American, BHP, Vale, Rio Tinto και Fortescue Metals Group έχουν ανακάμψει σημαντικά, με το iron ore να θεωρείται οδηγός αυτής της εξέλιξης.
Οδεύοντας προς το 2021, αναλυτές εκτιμούν ότι η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος θα φτάσει σε φυσιολογικά επίπεδα. Ωστόσο, η φύση της συγκεκριμένης αγοράς είναι τέτοια, που πολλά θα εξαρτηθούν από παράγοντες όπως ακραία καιρικά φαινόμενα στην Αυστραλία και στρεβλώσεις της παραγωγής στη Βραζιλία.
Η Vale, η οποία το 2019 ήρθε αντιμέτωπη με σημαντικές στρεβλώσεις στην προσφορά, απόρροια της κατάρρευσης φράγματος σε ορυχείο της στις αρχές του έτους, εκτιμάται ότι θα παραγάγει 310 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος φέτος και 350 εκατ. τόνους το 2021.
Φωτό: Michael REYNOLDS/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ