
Στη σημασία των θαλάσσιων μεταφορών για την καθημερινή ζωή και την οικονομία, τόσο της Ιταλίας όσο και γενικότερα, καθώς «όλα ή σχεδόν όλα έρχονται από τη θάλασσα: από τα τρόφιμα έως την ενέργεια, μέχρι και τα ρούχα μας», αναφέρθηκε ο Luca Sisto, γενικός διευθυντής της Confitarma.
Ο επικεφαλής της Ένωσης των Ιταλών εφοπλιστών, μιλώντας σε πάνελ, σχολίασε χαρακτηριστικά ότι «δυστυχώς, εξαρτόμαστε από το sea-blindness» και συνέχισε αναφέροντας ότι «είναι απαραίτητο να βρούμε τη σωστή φόρμουλα για να αποκαταστήσουμε την ομαλότητα των θαλάσσιων μεταφορών. Δεν είναι τυχαίο ότι, από την αρχή της πανδημίας, η (σημ. ιταλική) κυβέρνηση υπέδειξε ότι οι υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών δεν μπορούν να διακόψουν με κανέναν τρόπο, καθώς είναι απαραίτητες για να διασφαλιστούν ο απαραίτητος εφοδιασμός που χρειάζεται η χώρα και οι συνδέσεις με τα νησιά.
»Το πλοίο αποτελεί τον πρώτο και θεμελιώδη σύνδεσμο στην εφοδιαστική αλυσίδα και η κινητή και σιωπηλή υποδομή που δημιουργεί θέσεις εργασίας τόσο επί αυτού όσο και στην ξηρά. […] Οι προκλήσεις που αναμένουν την “αφύπνιση της θαλάσσιας κουλτούρας μας” είναι πολλές: από τη στρατηγική για την καταπολέμηση της θαλάσσιας πειρατείας έως την κατάσταση έκτακτης ανάγκης εξαιτίας των μεταναστευτικών κυμάτων και, πάνω από όλα, το υλικοτεχνικό χάσμα σε σύγκριση με τον έντονο ανταγωνισμό άλλων λιμένων. Αυτές είναι ορισμένες από τις προκλήσεις τις οποίες η ναυτιλιακή βιομηχανία θα πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει, μόνο εφόσον δύναται να λειτουργήσει σε επίπεδο κοινών κανόνων και ανταγωνιστικότητας».
Φωτό: Barbara Iandolo/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ