
Παρά την οικονομική κρίση στο Ιράκ και την αδυναμία των αρχών να εκπληρώσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις, η ιρακινή κυβέρνηση συνεχίζει να επιθυμεί την κατασκευή του λιμένα Al-Faw στη νότια επαρχία της Μπάσρα.
Το Al-Faw θεωρείται η πιο σημαντική διέξοδος της χώρας στον Κόλπο και η ιρακινή κυβέρνηση προσβλέπει να ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής, δεδομένου του ελπιδοφόρου οικονομικού δυναμικού για τη χώρα.
Κατά την επίσκεψή του στην Μπάσρα την περασμένη εβδομάδα, ο πρωθυπουργός Mustafa al-Kadhimi δήλωσε ότι το λιμάνι του Al-Faw είναι μία από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης, παρά τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα. Ο ίδιος τόνισε ότι η κυβέρνηση θα εργαστεί σκληρά για να υπογράψει συμφωνίες με ξένες εταιρείες και να ξεκινήσει επιχειρήσεις στο λιμάνι.
Ωστόσο, η επιθυμία του ιρακινού υπουργικού συμβουλίου να συνεχίσει τις κατασκευαστικές εργασίες ενδέχεται να αντιμετωπίσει προκλήσεις που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν τα αναμενόμενα εγκαίνια του λιμένα το 2024, καθώς η κορεατική εταιρεία Daewoo ανακοίνωσε ότι επιθυμεί να αλλάξει τους όρους που αφορούν τη διάρκεια και τις πληρωμές της σύμβασης.
Το ιρακινό Υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε δήλωση αναφέροντας ότι η εταιρεία κατασκεύασε με επιτυχία τον δυτικό λιμενοβραχίονα του λιμένα. Η συμφωνία ορίζει ότι η εταιρεία θα αναλάβει πέντε έργα, με συνολικό κόστος 2,37 δισ. δολαρίων, με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης τα τρία χρόνια.
Η ανακοίνωση του ιρακινού υπουργείου ανέφερε ότι, μετά τον διορισμό του νέου διευθυντή του λιμανιού Al-Faw, η Daewoo ζήτησε αύξηση του κόστους σε 2,8 δισ. δολάρια. Ο πρώην διευθυντής της Daewoo στο Ιράκ, Park Il-ho, βρέθηκε νεκρός τον περασμένο μήνα, σε μια φαινομενική αυτοκτονία, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Μπάσρα.
Ο υπουργός Μεταφορών, Nasser al-Shibli, απέρριψε το αίτημα της εταιρείας και της έδωσε τρεις ημέρες για να συμμορφωθεί με την αρχική συμφωνία, ενώ υπαινίχθηκε τη δυνατότητα να στραφεί σε κινεζικές εταιρείες σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί συμφωνία με την κορεατική εταιρεία.
Φωτό: Valdrin Xhemaj/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ