
Η αυτόνομη οδήγηση δοκιμάζεται και στην Ευρώπη, καθώς οι πρώτες δοκιμές των αυτοκινήτων έχουν ξεκινήσει σε δοκιμαστικές διαδρομές στους δρόμους της Οξφόρδης στη Βρετανία.
Στους δρόμους «βγήκαν» έξι οχήματα αυτόνομης οδήγησης Ford Mondeo που μετέχουν στο πρόγραμμα «Endeavour» που υποστηρίζεται από την κυβέρνηση, για να κάνουν συγκεκριμένες διαδρομές προκειμένου να εμπλουτιστεί το λογισμικό των αυτοκινήτων με δεδομένα, λάθη και παραλείψεις, δηλ. με στόχο να ανταποκρίνονται στην συνεχώς εξελισσόμενη πραγματικότητα. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει μέχρι το φθινόπωρο του επόμενου έτους, ενώ παρόμοια οχήματα θα βγουν σύντομα στους δρόμους του Λονδίνου και μια άλλης πόλης που ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί από τους επικεφαλής.
Ο στόχος των νέων δοκιμών είναι να δοκιμαστούν τα συστήματα ασφαλείας και οδήγησης και τα λογισμικά των αυτοκινήτων που βρίσκονται στο επίπεδο 4, δηλαδή στο προτελευταίο στάδιο της πλήρους αυτόνομης οδήγησης που είναι το επίπεδο 5. Σε αυτό το επίπεδο ένα όχημα μπορεί να κινηθεί με τον οδηγό στην καμπίνα, χωρίς αυτός να είναι απαραίτητο να είναι επικεντρωμένος στην οδήγηση. Φυσικά εάν το επιλέξει, μπορεί να έχει τον πλήρη έλεγχο του αυτόνομου οχήματος.
Η διαδρομή που θα πραγματοποιούν τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι εννέα μίλια από τον σταθμό Oxford Parkway στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Οξφόρδης όλο το χρόνο και επιστροφή. Η διαδρομή διασχίζει τους δρόμους Banbury και Woodstock προς St Giles και κατόπιν της διαδρομής προς τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό και πάλι πίσω. Όλα τα οχήματα θα έχουν έναν οδηγό ασφαλείας που μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος όποτε αυτό απαιτείται.
Οι δοκιμές διεξάγονται όλη την ημέρα και τη νύχτα, επιτρέποντας στα αυτόνομα οχήματα να βιώσουν μια σειρά από σενάρια κυκλοφορίας από τις πρωινές μετακινήσεις, τις σχολικές διαδρομές των λεωφορείων, σε μποτιλιάρισμα και κάτω από διαφορετικές καιρικές συνθήκες. Τα περισσότερα αυτόνομα οχήματα μπορούν να λειτουργούν και με την τεχνολογία GPS. Ωστόσο, απώτερος στόχος του «Project Endeavour» είναι να καταστήσει την Μ. Βρετανία παγκόσμιο ηγέτη στην τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ