
Η αυτόνομη οδήγηση δοκιμάζεται και στην Ευρώπη, καθώς οι πρώτες δοκιμές των αυτοκινήτων έχουν ξεκινήσει σε δοκιμαστικές διαδρομές στους δρόμους της Οξφόρδης στη Βρετανία.
Στους δρόμους «βγήκαν» έξι οχήματα αυτόνομης οδήγησης Ford Mondeo που μετέχουν στο πρόγραμμα «Endeavour» που υποστηρίζεται από την κυβέρνηση, για να κάνουν συγκεκριμένες διαδρομές προκειμένου να εμπλουτιστεί το λογισμικό των αυτοκινήτων με δεδομένα, λάθη και παραλείψεις, δηλ. με στόχο να ανταποκρίνονται στην συνεχώς εξελισσόμενη πραγματικότητα. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει μέχρι το φθινόπωρο του επόμενου έτους, ενώ παρόμοια οχήματα θα βγουν σύντομα στους δρόμους του Λονδίνου και μια άλλης πόλης που ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί από τους επικεφαλής.
Ο στόχος των νέων δοκιμών είναι να δοκιμαστούν τα συστήματα ασφαλείας και οδήγησης και τα λογισμικά των αυτοκινήτων που βρίσκονται στο επίπεδο 4, δηλαδή στο προτελευταίο στάδιο της πλήρους αυτόνομης οδήγησης που είναι το επίπεδο 5. Σε αυτό το επίπεδο ένα όχημα μπορεί να κινηθεί με τον οδηγό στην καμπίνα, χωρίς αυτός να είναι απαραίτητο να είναι επικεντρωμένος στην οδήγηση. Φυσικά εάν το επιλέξει, μπορεί να έχει τον πλήρη έλεγχο του αυτόνομου οχήματος.
Η διαδρομή που θα πραγματοποιούν τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι εννέα μίλια από τον σταθμό Oxford Parkway στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Οξφόρδης όλο το χρόνο και επιστροφή. Η διαδρομή διασχίζει τους δρόμους Banbury και Woodstock προς St Giles και κατόπιν της διαδρομής προς τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό και πάλι πίσω. Όλα τα οχήματα θα έχουν έναν οδηγό ασφαλείας που μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος όποτε αυτό απαιτείται.
Οι δοκιμές διεξάγονται όλη την ημέρα και τη νύχτα, επιτρέποντας στα αυτόνομα οχήματα να βιώσουν μια σειρά από σενάρια κυκλοφορίας από τις πρωινές μετακινήσεις, τις σχολικές διαδρομές των λεωφορείων, σε μποτιλιάρισμα και κάτω από διαφορετικές καιρικές συνθήκες. Τα περισσότερα αυτόνομα οχήματα μπορούν να λειτουργούν και με την τεχνολογία GPS. Ωστόσο, απώτερος στόχος του «Project Endeavour» είναι να καταστήσει την Μ. Βρετανία παγκόσμιο ηγέτη στην τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ