
Του Κωνσταντίνου Τερζή, Business Development Manager της Queensway Navigation Co. Ltd
Προσεγγίζουμε το τέλος μιας χρονιάς γεμάτης με έντονες προκλήσεις, που οδήγησαν στα όριά τους τις τοπικές κοινωνίες αλλά και την παγκόσμια οικονομία.
Μέσα σε αυτό το πρωτόγνωρο πλαίσιο αναγκάστηκε να πλοηγηθεί και η αγορά των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς ασφαλτικών προϊόντων, εξερευνώντας τις δυνατότητές της, αντιμετωπίζοντας τις αδυναμίες της, αναζητώντας νέες ευκαιρίες και διαπιστώνοντας τις προκλήσεις στις οποίες πρέπει να ανταποκριθεί.
Νομοτελειακά κάθε πρόκληση συνοδεύεται από νέες ευκαιρίες και από αυτόν τον κανόνα δεν αποτελεί εξαίρεση η αγορά των δεξαμενόπλοιων ασφάλτου.
Ένας βασικός πυλώνας της οικονομίας, ο οποίος αναμένεται να ενισχυθεί στην προσπάθεια ανασυγκρότησης των οικονομιών στη μετά Covid-19 εποχή, είναι τα έργα υποδομών. Βασικό κομμάτι των έργων υποδομής είναι τα έργα οδοποιίας, τα οποία αναμένεται να ενισχύσουν τη ζήτηση ασφαλτικών προϊόντων και κατ’ επέκταση τη ζήτηση των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς ασφάλτου.
Ακόμα, οι αυξανόμενες απαιτήσεις (άρα και επενδύσεις πάνω στα πλοία) που προκύπτουν τόσο από τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς όσο και από τις νέες απαιτήσεις των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών, καθώς και η σχετικά υψηλή τιμή διάλυσης των πλοίων, έχουν συντελέσει στην αύξηση του tonnage που παίρνει τον δρόμο προς τα διαλυτήρια. Ο συνδυασμός των παραπάνω με τα χαμηλά αποτελέσματα των βιβλίων παραγγελιών συμβάλλει στην εξισορρόπηση της καμπύλης προσφοράς και ζήτησης δεξαμενόπλοιων ασφάλτου.
Τέλος, οικονομίες όπως της Ινδίας και των χωρών της Βόρειας και της Δυτικής Αφρικής, οι οποίες βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης (και κατά συνέπεια σε αύξηση της εισαγωγής ασφαλτικών προϊόντων για την κάλυψη των αναγκών), δημιουργούν νέες διαδρομές για τα δεξαμενόπλοια ασφάλτου, με δυναμική ανάπτυξης και την προοπτική να μεταλλαχθούν σε κινητήριες δυνάμεις της αγοράς τα επόμενα χρόνια.
Απόσπασμα από το άρθρο του κ. Kωνσταντίνου Τερζή με με τίτλο «Ανάλυση SWOT για την αγορά των Asphalt Tankers». Μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο στο τεύχος Οκτωβρίου των Ναυτικών Χρονικών, σελ. 94.
Για να εγγραφείτε συνδρομητές στα Ναυτικά Χρονικά, μπορείτε να πατήσετε εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ