
Του Κωνσταντίνου Τερζή, Business Development Manager της Queensway Navigation Co. Ltd
Προσεγγίζουμε το τέλος μιας χρονιάς γεμάτης με έντονες προκλήσεις, που οδήγησαν στα όριά τους τις τοπικές κοινωνίες αλλά και την παγκόσμια οικονομία.
Μέσα σε αυτό το πρωτόγνωρο πλαίσιο αναγκάστηκε να πλοηγηθεί και η αγορά των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς ασφαλτικών προϊόντων, εξερευνώντας τις δυνατότητές της, αντιμετωπίζοντας τις αδυναμίες της, αναζητώντας νέες ευκαιρίες και διαπιστώνοντας τις προκλήσεις στις οποίες πρέπει να ανταποκριθεί.
Νομοτελειακά κάθε πρόκληση συνοδεύεται από νέες ευκαιρίες και από αυτόν τον κανόνα δεν αποτελεί εξαίρεση η αγορά των δεξαμενόπλοιων ασφάλτου.
Ένας βασικός πυλώνας της οικονομίας, ο οποίος αναμένεται να ενισχυθεί στην προσπάθεια ανασυγκρότησης των οικονομιών στη μετά Covid-19 εποχή, είναι τα έργα υποδομών. Βασικό κομμάτι των έργων υποδομής είναι τα έργα οδοποιίας, τα οποία αναμένεται να ενισχύσουν τη ζήτηση ασφαλτικών προϊόντων και κατ’ επέκταση τη ζήτηση των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς ασφάλτου.
Ακόμα, οι αυξανόμενες απαιτήσεις (άρα και επενδύσεις πάνω στα πλοία) που προκύπτουν τόσο από τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς όσο και από τις νέες απαιτήσεις των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών, καθώς και η σχετικά υψηλή τιμή διάλυσης των πλοίων, έχουν συντελέσει στην αύξηση του tonnage που παίρνει τον δρόμο προς τα διαλυτήρια. Ο συνδυασμός των παραπάνω με τα χαμηλά αποτελέσματα των βιβλίων παραγγελιών συμβάλλει στην εξισορρόπηση της καμπύλης προσφοράς και ζήτησης δεξαμενόπλοιων ασφάλτου.
Τέλος, οικονομίες όπως της Ινδίας και των χωρών της Βόρειας και της Δυτικής Αφρικής, οι οποίες βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης (και κατά συνέπεια σε αύξηση της εισαγωγής ασφαλτικών προϊόντων για την κάλυψη των αναγκών), δημιουργούν νέες διαδρομές για τα δεξαμενόπλοια ασφάλτου, με δυναμική ανάπτυξης και την προοπτική να μεταλλαχθούν σε κινητήριες δυνάμεις της αγοράς τα επόμενα χρόνια.
Απόσπασμα από το άρθρο του κ. Kωνσταντίνου Τερζή με με τίτλο «Ανάλυση SWOT για την αγορά των Asphalt Tankers». Μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο στο τεύχος Οκτωβρίου των Ναυτικών Χρονικών, σελ. 94.
Για να εγγραφείτε συνδρομητές στα Ναυτικά Χρονικά, μπορείτε να πατήσετε εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ