
Οι εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στα 600.000 με 700.000 βαρέλια την ημέρα από τον Μάρτιο παρά τις κυρώσεις των ΗΠΑ στην ενεργειακή του βιομηχανία, δήλωσε σήμερα Ιρανός αξιωματούχος.
Οι εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν έχουν συρρικνωθεί από τα επίπεδα άνω των 2,5 εκατ. βαρελιών την ημέρα από το 2018, όταν οι ΗΠΑ αποχώρησαν από την πυρηνική συμφωνία του 2015 της Τεχεράνης με έξι μεγάλες δυνάμεις και επέβαλε εκ νέου κυρώσεις που έχουν σφυροκοπήσει την οικονομία της χώρας.
Η προοπτική αύξησης της προσφοράς από το Ιράν –χώρα-μέλος του ΟΠΕΚ– έχει προκαλέσει ανησυχία σε κάποια μέλη του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών και τους συμμάχους τους, μια ομάδα γνωστή ως ΟΠΕΚ+, που εφαρμόζει μειώσεις στην παραγωγή για να ενισχύσει τις τιμές του ‘μαύρου χρυσού’.
«Ο μέσος όρος των πωλήσεων πετρελαίου μέχρι στιγμής φέτος (βάσει του ιρανικού ημερολογίου) είναι 600.000 με 700.000 βαρέλια την ημέρα», δήλωσε ο Χαμίντ Πουρμοχαμαντί, αναπληρωτής επικεφαλής του οργανισμού προϋπολογισμού και σχεδιασμού, στο ημιεπίσημο πρακτορείο ειδήσεων του Ιράν Fars, χωρίς να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες. Το ιρανικό έτος ξεκίνησε στις 20 Μαρτίου. Σύμφωνα με έναν αναλυτή, η ποσότητα αυτή μπορεί να περιλαμβάνει τις πωλήσεις αργού και προϊόντων πετρελαίου.
Η χώρα δεν ανακοινώνει το ποσό του πετρελαίου που πουλά ενώ τελεί σε καθεστώς κυρώσεων ούτε τις μεθόδους που χρησιμοποιεί για να αποφύγει τις κυρώσεις.
Επικαλούμενο τρεις εκτιμήσεις που βασίζονται σε δεδομένα εντοπισμού τάνκερ, το Reuters μετέδωσε φέτος ότι οι εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν είχαν αυξηθεί σημαντικά τον Σεπτέμβριο, αν και οι ποσότητες κυμαίνονταν από 400.000 έως 1,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ