
Προσύμφωνο υπέγραψαν η Κρατική Εταιρεία Ενέργειας της Ισλανδίας, Landsvirkjun, και ο λιμένας του Ρότερνταμ για την υλοποίηση μελέτης σκοπιμότητας για πιθανές εξαγωγές «πράσινου» υδρογόνου από την Ισλανδία στο Ρότερνταμ.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο ολλανδικός λιμένας, η συνεργασία περιλαμβάνει την ανταλλαγή γνώσεων για την εξερεύνηση νέων δυνατοτήτων σχετικά με τη συνεργασία των δύο μερών αναφορικά με το υδρογόνο.
Ο λιμένας του Ρότερνταμ έχει αναπτύξει ήδη πλάνο, σύμφωνα με το οποίο προσβλέπει στο να καταστεί ο κύριος ευρωπαϊκός λιμένας εισαγωγής υδρογόνου, ενώ συνεργάζεται και με την ολλανδική κυβέρνηση για τον εντοπισμό επιπλέον πιθανών πηγών υδρογόνου.
Παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου στην Ισλανδία
Πρόσφατα, η Landsvirkjun ανακοίνωσε μελέτη σκοπιμότητας για την ανάπτυξη εγκατάστασης παραγωγής υδρογόνου στο Ljósifoss Hydropower Station, περίπου 70 χλμ. έξω από το Ρέικιαβικ. Η διαδικασία παραγωγής του υδρογόνου από την εν λόγω εγκατάσταση θα είναι περιβαλλοντικά ουδέτερη και θα επιτυγχάνεται μέσω ηλεκτρόλυσης με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, διαδικασία που ακόμη δεν έχει υιοθετηθεί από ολόκληρη τη βιομηχανία, καθώς η παραγωγή υδρογόνου από φυσικό αέριο είναι πιο συνήθης.
Υδρογόνο: καύσιμο με πολλές δυνατότητες
Ωστόσο, η «παραδοσιακή» παραγωγή υδρογόνου έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Δεδομένων των δυνατοτήτων χρήσης του υδρογόνου τόσο στις μεταφορές όσο και στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θέρμανσης, ο ολλανδικός λιμένας αναφέρει πως η παραγωγή του πρέπει να γίνεται μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, προς αποφυγή των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Ο διευθύνων σύμβουλος του λιμένα του Ρότερνταμ, Allard Castelein, δήλωσε: «Η Βορειοδυτική Ευρώπη θα πρέπει να εισάγει μεγάλο όγκο υδρογόνου για να καταστεί περιβαλλοντικά ουδέτερη. Το Ρότερνταμ αποτελεί αυτή τη στιγμή τον κύριο ενεργειακό κόμβο της Ευρώπης. Εκτιμούμε ότι το υδρογόνο θα διαδραματίσει τον ρόλο του πετρελαίου στο ενεργειακό μείγμα, ενώ θα αποτελέσει σημαντική πρώτη ύλη για τη βιομηχανία. Ως εκ τούτου, εξετάζουμε το ενδεχόμενο εισαγωγής από χώρες που μπορούν να παραγάγουν μεγάλους όγκους υδρογόνου σε ανταγωνιστικές τιμές, όπως η Ισλανδία».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ