
Προσύμφωνο υπέγραψαν η Κρατική Εταιρεία Ενέργειας της Ισλανδίας, Landsvirkjun, και ο λιμένας του Ρότερνταμ για την υλοποίηση μελέτης σκοπιμότητας για πιθανές εξαγωγές «πράσινου» υδρογόνου από την Ισλανδία στο Ρότερνταμ.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο ολλανδικός λιμένας, η συνεργασία περιλαμβάνει την ανταλλαγή γνώσεων για την εξερεύνηση νέων δυνατοτήτων σχετικά με τη συνεργασία των δύο μερών αναφορικά με το υδρογόνο.
Ο λιμένας του Ρότερνταμ έχει αναπτύξει ήδη πλάνο, σύμφωνα με το οποίο προσβλέπει στο να καταστεί ο κύριος ευρωπαϊκός λιμένας εισαγωγής υδρογόνου, ενώ συνεργάζεται και με την ολλανδική κυβέρνηση για τον εντοπισμό επιπλέον πιθανών πηγών υδρογόνου.
Παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου στην Ισλανδία
Πρόσφατα, η Landsvirkjun ανακοίνωσε μελέτη σκοπιμότητας για την ανάπτυξη εγκατάστασης παραγωγής υδρογόνου στο Ljósifoss Hydropower Station, περίπου 70 χλμ. έξω από το Ρέικιαβικ. Η διαδικασία παραγωγής του υδρογόνου από την εν λόγω εγκατάσταση θα είναι περιβαλλοντικά ουδέτερη και θα επιτυγχάνεται μέσω ηλεκτρόλυσης με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, διαδικασία που ακόμη δεν έχει υιοθετηθεί από ολόκληρη τη βιομηχανία, καθώς η παραγωγή υδρογόνου από φυσικό αέριο είναι πιο συνήθης.
Υδρογόνο: καύσιμο με πολλές δυνατότητες
Ωστόσο, η «παραδοσιακή» παραγωγή υδρογόνου έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Δεδομένων των δυνατοτήτων χρήσης του υδρογόνου τόσο στις μεταφορές όσο και στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θέρμανσης, ο ολλανδικός λιμένας αναφέρει πως η παραγωγή του πρέπει να γίνεται μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, προς αποφυγή των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Ο διευθύνων σύμβουλος του λιμένα του Ρότερνταμ, Allard Castelein, δήλωσε: «Η Βορειοδυτική Ευρώπη θα πρέπει να εισάγει μεγάλο όγκο υδρογόνου για να καταστεί περιβαλλοντικά ουδέτερη. Το Ρότερνταμ αποτελεί αυτή τη στιγμή τον κύριο ενεργειακό κόμβο της Ευρώπης. Εκτιμούμε ότι το υδρογόνο θα διαδραματίσει τον ρόλο του πετρελαίου στο ενεργειακό μείγμα, ενώ θα αποτελέσει σημαντική πρώτη ύλη για τη βιομηχανία. Ως εκ τούτου, εξετάζουμε το ενδεχόμενο εισαγωγής από χώρες που μπορούν να παραγάγουν μεγάλους όγκους υδρογόνου σε ανταγωνιστικές τιμές, όπως η Ισλανδία».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ