
Περί τους 230.000 τόνοι πλαστικών απορριμμάτων καταλήγουν κάθε χρόνο στην Μεσόγειο. Ο αριθμός μπορεί να διπλασιασθεί μέχρι το 2040 εάν δεν ληφθούν «φιλόδοξα» μέτρα, προειδοποιεί η Διεθνής Ενωση Προστασίας της Φύσης (IUCN).
Η Αίγυπτος ευθύνεται για 74.000 τόνους ετησίως, η Ιταλία για 34.000 τόνους, και η Τουρκία για 24.000. Είναι οι τρεις χώρες που ρυπαίνουν περισσότερο με πλαστικά την Μεσόγειο, σύμφωνα με νέα έκθεση της IUCN.
Στην αναλογία ποσότητας πλαστικών ανά κάτοικο, επικεφαλής είναι το Μαυροβούνιο με 8 κιλά κατ΄ άτομο ετησίως, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη και η Βόρεια Μακεδονία με 3 κιλά ετησίως κατ΄άτομο.
Συνολικά, «περί τους 229.000 τόνοι πλαστικών απορρίπτονται κάθε χρόνο στην Μεσόγειο – ποσότητα που αντιστοιχεί σε περισσότερα από 500 κοντέινερ καθημερινά», αναφέρεται στην ανακοίνωση της IUCN, που αποδίδει στην κακή διαχείριση των απορριμμάτων το 94% της ποσότητας των πλαστικών που καταλήγει στην θάλασσα.
«Χωρίς σημαντική παρέμβαση, αυτή η ρύπανση δεν θα σταματήσει να αυξάνεται μέχρι τον διπλασιασμό της για να φθάσει στους 500.000 τόνους μέχρι το 2040», αναφέρει η IUCN προσθέτοντας ότι χρειάζονται φιλόδοξα μέτρα πέραν των δεσμεύσεων που έχουν αναλάβει οι χώρες».
«Η ρύπανση με πλαστικά είναι πηγή μακροχρόνιων επιπτώσεων για τα χερσαία και θαλάσσια οικοσυστήματα και για την βιοποικιλότητα», κυρίως για τα θαλάσσια ζώα που κινδυνεύουν να παγιδευθούν ή να καταπιούν πλαστικά απορρίμματα και να καταλήξουν πεθαίνοντας από εξάντληση και πείνα», υπενθυμίζει η Μίνα Επς, διευθύντρια του Θαλάσσιου και Πολικού Προγράμματος της IUCN, οργάνωσης που είναι γνωστή για την κόκκινη λίστα αναφοράς των απειλούμενων ειδών.
Σύμφωνα με την έκθεση, η βελτίωση της διαχείρισης των απορριμμάτων σε 100 από τις πλέον ρυπογόνες πόλεις θα μπορούσε να μειώσει την απόρριψη πλαστικών στη Μεσόγειο κατά 50.000 τόνους ετησίως.
Ειδικότερα, η απαγόρευση ορισμένων προϊόντων όπως οι πλαστικές σακούλες θα επέτρεπε τη μείωση της ποσότητας των πλαστικών στην θάλασσα κατά ακόμη 50.000 τόνους ετησίως.
«Οι κυβερνήσεις, ο ιδιωτικός τομέας, τα ερευνητικά ινστιτούτα, …οι βιομηχανίες και οι καταναλωτές πρέπει να συνεργασθούν για να επανεξετάσουν την διαδικασία και τις αλυσίδες τροφοδοσίας, να επενδύσουν στην καινοτομία και να υιοθετήσουν αειφόρα μοντέλα κατανάλωσης και βελτιωμένες πρακτικές διαχείρισης απορριμμάτων για να σταματήσουν την ροή της ρύπανσης με πλαστικά», επιμένει ο Αντόνιο Τρόγια, διευθυντής του Κέντρου Συνεργασίας για την Μεσόγειο της IUCN, με έδρα την Μάλαγα της Ισπανίας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Brian Yurasits/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ