
Έτοιμα για πτήσεις εντός της ΕΕ είναι τα αεροσκάφη 737 Max, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση για την Αεροπορική Ασφάλεια (EASA). Τα εν λόγω αεροσκάφη έχουν παραμείνει καθηλωμένα από τον Μάρτιο του 2019, έπειτα από δύο περιστατικά κατά τα οποία οι κυβερνήτες των αεροσκαφών της Boeing δεν μπόρεσαν να διατηρήσουν τον έλεγχο των αεροπλάνων, με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο συνολικά 346 ατόμων. Έκτοτε, η εταιρεία εργάζεται εντατικά για να καταστήσει και πάλι ασφαλή τα αεροσκάφη της σειράς 737 Max.
Σύμφωνα με το Bloomberg, ο εκτελεστικός διευθυντής της EASA, Patrick Ky, δήλωσε πως είναι ευχαριστημένος με τις αλλαγές στις οποίες προέβη η Boeing, ενώ δεν αποκλείεται τα αεροσκάφη να επιστρέψουν στους ευρωπαϊκούς αιθέρες πριν από το τέλος του 2020.
Αν και η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) δεν έχει ολοκληρώσει ακόμη τους απαραίτητους ελέγχους για την έκδοση της πολυπόθητης πιστοποίησης στη σειρά 737 Max, εντούτοις ο διευθύνων σύμβουλος της FAA, Steve Dickson, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι τα συστήματα ελέγχου των αεροσκαφών ήταν πολύ εύκολα και άνετα στη χρήση τους.
Αιτία αμφοτέρων των προηγούμενων δυστυχημάτων, τόσο στην Ινδονησία τον Οκτώβριο του 2018 όσο και στην Αιθιοπία πέντε μήνες αργότερα, υπήρξε η κακή λειτουργία των αισθητήρων των αεροπλάνων της Boeing. Ο κ. Ky τόνισε πως οι νέοι εξελιγμένοι αισθητήρες που θα προστεθούν στα αεροσκάφη θα διευκολύνουν σε σημαντικό βαθμό το έργο των πιλότων εάν ο ένας ή ακόμα και οι δύο αισθητήρες «γωνίας επίθεσης» των εν λόγω αεροσκαφών πάψουν να λειτουργούν.
Παράλληλα, απορίας άξιο είναι το γεγονός ότι, παρά τη συμμετοχή της σε κάποιες από τις διαδικασίες αναθεώρησης για τα 737 Max, η Κίνα δεν έχει προβεί σε κανενός είδους έλεγχο πτήσης. Μεταξύ άλλων, οι έλεγχοι πτήσης για την εξακρίβωση της ασφάλειας των αεροσκαφών πραγματοποιούνται από ρυθμιστικά όργανα του Καναδά και της Βραζιλίας, ενώ τον κύριο λόγο έχει η FAA και έπειτα η EASA. Σχετικά με την απουσία της Κίνας, ο κ. Ty δήλωσε πως δεν γνωρίζει σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι αρμόδιοι ρυθμιστές όσον αφορά την αξιολόγησή τους.
Φωτό: Boeing/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ