ΗFO στον Αρκτικό Ωκεανό: Τα «κενά» δημιουργούν ανησυχίες

ΗFO στον Αρκτικό Ωκεανό: Τα «κενά» δημιουργούν ανησυχίες

163
ΗFO στον Αρκτικό Ωκεανό: Τα «κενά» δημιουργούν ανησυχίες

Σε ανακοίνωση σχετικά με τη στρατηγική του ΙΜΟ για την προστασία των θαλασσών προέβη στις 15 Οκτωβρίου η μη κυβερνητική οργάνωση WWF, τονίζοντας πως ο Οργανισμός πρέπει να καλύψει τα «τεράστια κενά» αναφορικά με την απαγόρευση της χρήσης καυσίμων HFO στα ύδατα του Αρκτικού Ωκεανού.

Σύμφωνα με αποτελέσματα ερευνών του International Council on Clean Transportation (ICCT), υπό τους υφιστάμενους κανονισμούς του ΙΜΟ, μονάχα το 16% του HFO που χρησιμοποιεί η ναυτιλιακή βιομηχανία θα απαγορευτεί.

Σημειώνεται ότι τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ βρίσκονται σε συζητήσεις για την κατάθεση πρότασης για την απαγόρευση του HFO, η οποία θα ψηφιστεί στην επόμενη συνάντηση της Marine Environment Protection Committee (MEPC).

Δεδομένων των καταστροφικών συνεπειών από την καύση HFO των πλοίων στα ύδατα της Αρκτικής, ο ΙΜΟ έχει απαγορεύσει τη χρήση του εν λόγω καυσίμου για όσα πλοία διασχίζουν την περιοχή.

Ο ανώτερος σύμβουλος για την παγκόσμια κλιματική πολιτική της WWF, Mark Lutes, δήλωσε: «Υπάρχει ακόμα χρόνος για να γίνει το σωστό. Εάν το κείμενο [του κανονισμού] μείνει ως έχει, τότε θα πρόκειται για απαγόρευση μονάχα στα χαρτιά. Το HFO αποτελεί ένα από τα πιο ρυπογόνα καύσιμα».

Η WWF απηύθυνε έκκληση προς όλα τα κράτη στον Αρκτικό Ωκεανό να προβούν σε περαιτέρω διαπραγματεύσεις με τον ΙΜΟ, έτσι ώστε να υπάρξει ουσιαστική αλλαγή στο κείμενο περί απαγόρευσης του HFO, καθώς και για την αποφυγή οποιασδήποτε αναβολής της εφαρμογής της εν λόγω απαγόρευσης, η οποία αναμένεται να τεθεί σε ισχύ περί το 2024.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.