
Την αντίθεσή του με την πρόσφατη απόφαση του Global Maritime Forum να υποστηρίξει την επιβολή περιφερειακών μέτρων σχετικά με τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τη ναυτιλία γνωστοποίησε ο νηογνώμονας Lloyd’s Register.
Το Global Maritime Forum φιλοξένησε ένα διαδικτυακό «High-Level Meeting» την περασμένη εβδομάδα, κατά τη διάρκεια του οποίου έγιναν εκκλήσεις από τους συμμετέχοντες για την ανάπτυξη και την υποστήριξη περιφερειακών μέτρων προς εξάλειψη του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία.
Αντιτιθέμενος στην ιδέα υιοθέτησης περιφερειακών μέτρων, ο διευθύνων σύμβουλος του Lloyd’s Register, Alastair Marsh, δήλωσε: «Πιστεύουμε πως ένας παγκόσμιος κανονισμός για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία, ο οποίος θα θεσπιστεί από τον ΙΜΟ, αποτελεί το καλύτερο για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη στη ναυτιλία. Ο Lloyd’s Register δεσμεύεται να συνεργαστεί με όλους τους παίκτες της βιομηχανίας για τη μείωση κατά το ήμισυ των επιπέδων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου το 2050 σε σχέση με αυτές του 2008. Για να γίνει αυτό, πλοία μηδενικών εκπομπών θα πρέπει να εισέλθουν στον παγκόσμιο στόλο έως το 2030, καθώς και τα κατάλληλα καύσιμα και οι χερσαίες υποδομές, και υποστηρίζουμε ενεργά τους πελάτες μας για την επίτευξη αυτών των φιλοδοξιών».
Η επιβολή περιφερειακών μέτρων αποτελεί ένα είδος αντίδρασης απέναντι στην, κατά πολλούς, καθυστέρηση του ΙΜΟ να θεσπίσει ένα παγκόσμιο και καθολικό πλαίσιο κανόνων. Τα κανονιστικά πλαίσια σχετικά με τη διαχείριση του έρματος και την ανακύκλωση των πλοίων αποτελούν επιπλέον παραδείγματα τα οποία χρειάστηκαν αρκετό καιρό για να θεσπιστούν.
Την ίδια ώρα, η απόφαση της ΕΕ να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (EU ETS) έχει θορυβήσει σημαντικά τη βιομηχανία στο σύνολό της, η οποία πιστεύει πως η απόφαση αυτή θα καταστήσει το καθημερινό «modus operandi» αρκετά πιο πολύπλοκο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ