
Η υπερθέρμανση του πλανήτη αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα, τα οποία απασχολούν μεταξύ άλλων και τη ναυτιλία. Η πρόσφατη αποστολή του ερευνητικού παγοθραυστικού πλοίου του γερμανικού Alfred Wegener Institute για 389 ημέρες στον Αρκτικό Ωκεανό υποδεικνύει ότι το ζήτημα έχει λάβει πλέον τεράστιες διαστάσεις.
Μετά την επιστροφή του πλοίου από την Αρκτική στον λιμένα του Bremerhaven, ο επικεφαλής της αποστολής, Markus Rex, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου τα εξής: «Πρέπει πραγματικά να καταβάλουμε ουσιαστική προσπάθεια για τη διατήρηση αυτού του πλανήτη […] για τις μελλοντικές γενιές και να την καταβάλουμε μέσα σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα που διαθέτουμε».
Ο κ. Rex διηγήθηκε όλα όσα είδε κατά τη διάρκεια της έρευνας, κάνοντας λόγο για καταστροφικές συνέπειες της υπερθέρμανσης του πλανήτη στους πάγους της Αρκτικής, οι οποίοι σε πολλά σημεία είχαν σχεδόν λιώσει ολοκληρωτικά. Πιο συγκεκριμένα δήλωσε: «Ήμασταν μάρτυρες του πώς ο Αρκτικός Ωκεανός “πεθαίνει”. Το είδαμε από τα παράθυρα του πλοίου και όταν περπατήσαμε στον εύθραυστο πάγο του ίδιου του Βόρειου Πόλου. Εάν η θερμοκρασία του πλανήτη αυξηθεί περαιτέρω, σε λίγες δεκαετίες ο Αρκτικός Ωκεανός δεν θα έχει πάγους τους καλοκαιρινούς μήνες».
Οι ερευνητές συνέλεξαν δείγματα από το νερό της θάλασσας, το οποίο βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια των πάγων, προκειμένου να μπορέσουν να καταλάβουν πώς το θαλάσσιο οικοσύστημα της Αρκτικής καταφέρνει να επιβιώνει υπό τόσο αντίξοες συνθήκες. Για τη συλλογή των δειγμάτων, στήθηκαν τέσσερις τοποθεσίες παρατήρησης (observational sites) σε ακτίνα έως και 40 χλμ. γύρω από το πλοίο.
Το συνολικό κόστος της αποστολής ανήλθε στα $165 εκατ. και είχε ως αποτέλεσμα τη συλλογή δεδομένων ύψους 150 terabytes, καθώς και περισσότερων των 1.000 δειγμάτων πάγου. Τα δεδομένα αυτά θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς για το πώς θα μοιάζουν και θα εκδηλώνονται ακραία καιρικά και περιβαλλοντικά φαινόμενα μέχρι και σε 100 χρόνια από τώρα.
Φωτό: Nacho Canepa/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ