
Η υπερθέρμανση του πλανήτη αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα, τα οποία απασχολούν μεταξύ άλλων και τη ναυτιλία. Η πρόσφατη αποστολή του ερευνητικού παγοθραυστικού πλοίου του γερμανικού Alfred Wegener Institute για 389 ημέρες στον Αρκτικό Ωκεανό υποδεικνύει ότι το ζήτημα έχει λάβει πλέον τεράστιες διαστάσεις.
Μετά την επιστροφή του πλοίου από την Αρκτική στον λιμένα του Bremerhaven, ο επικεφαλής της αποστολής, Markus Rex, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου τα εξής: «Πρέπει πραγματικά να καταβάλουμε ουσιαστική προσπάθεια για τη διατήρηση αυτού του πλανήτη […] για τις μελλοντικές γενιές και να την καταβάλουμε μέσα σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα που διαθέτουμε».
Ο κ. Rex διηγήθηκε όλα όσα είδε κατά τη διάρκεια της έρευνας, κάνοντας λόγο για καταστροφικές συνέπειες της υπερθέρμανσης του πλανήτη στους πάγους της Αρκτικής, οι οποίοι σε πολλά σημεία είχαν σχεδόν λιώσει ολοκληρωτικά. Πιο συγκεκριμένα δήλωσε: «Ήμασταν μάρτυρες του πώς ο Αρκτικός Ωκεανός “πεθαίνει”. Το είδαμε από τα παράθυρα του πλοίου και όταν περπατήσαμε στον εύθραυστο πάγο του ίδιου του Βόρειου Πόλου. Εάν η θερμοκρασία του πλανήτη αυξηθεί περαιτέρω, σε λίγες δεκαετίες ο Αρκτικός Ωκεανός δεν θα έχει πάγους τους καλοκαιρινούς μήνες».
Οι ερευνητές συνέλεξαν δείγματα από το νερό της θάλασσας, το οποίο βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια των πάγων, προκειμένου να μπορέσουν να καταλάβουν πώς το θαλάσσιο οικοσύστημα της Αρκτικής καταφέρνει να επιβιώνει υπό τόσο αντίξοες συνθήκες. Για τη συλλογή των δειγμάτων, στήθηκαν τέσσερις τοποθεσίες παρατήρησης (observational sites) σε ακτίνα έως και 40 χλμ. γύρω από το πλοίο.
Το συνολικό κόστος της αποστολής ανήλθε στα $165 εκατ. και είχε ως αποτέλεσμα τη συλλογή δεδομένων ύψους 150 terabytes, καθώς και περισσότερων των 1.000 δειγμάτων πάγου. Τα δεδομένα αυτά θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς για το πώς θα μοιάζουν και θα εκδηλώνονται ακραία καιρικά και περιβαλλοντικά φαινόμενα μέχρι και σε 100 χρόνια από τώρα.
Φωτό: Nacho Canepa/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Τμήμα Ναυτιλίας & Επιχειρηματικών Υπηρεσιών (ΤΝΕΥ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου διοργάνωσε, για δεύτερη φορά, ένα συνέδριο διεθνούς βεληνεκούς, με σκοπό την ενίσχυση του δυναμικού…
Οι παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τον ενεργειακό τομέα έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ για τέταρτη συνεχή χρονιά, σύμφωνα με την ετήσια…
Οι κινητήρες X‑DF‑M της ελβετικής WinGD αποτελούν τεχνολογία διπλού καυσίμου με δυνατότητα καύσης μεθανόλης. Παράλληλα, οι methanol-ready εκδόσεις των κινητήρων X-Engine επιτρέπουν τη χρήση…
Σε ισχύ παραμένει το απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, εξαιτίας των ισχυρών ανέμων που πνέουν σε πολλές…
Την παράδοση ενός ακόμα υπερσύγχρονου κρουαζιερόπλοιου στη Viking Cruises γνωστοποίησε πρόσφατα ο ιταλικός ναυπηγικός κολοσσός Fincantieri. Βάσει σχετικής ανακοίνωσης, την Πέμπτη 26 Ιουνίου, έλαβε…
Ανάμεικτα παρέμειναν τα συναισθήματα για τη ναυλαγορά των LPG carriers την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 25 Ιουνίου, καθώς οι ναύλοι σημείωσαν αντίρροπες μεταβολές,…
H Daehan Shipbuilding αναμένεται, εντός Ιουλίου, να κάνει άνοιγμα στις δημόσιες αγορές και συγκεκριμένα μέσω της Αρχικής Δημόσιας Προσφοράς (IPO) στο Korea Composite Stock…
Το Ιράν άνοιξε σήμερα, Σάββατο 28 Ιουνίου, όλον τον εναέριο χώρο του για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που διέρχονται από αυτόν. Παρόλα αυτά, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ