
Σημαντική μεταβλητότητα αναμένεται να καταγράψουν οι ναύλοι για όλους τους τύπους πλοίων, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα και κυρίως λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί σχετικά με ένα δεύτερο κύμα κορονοϊού, σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης Icra.
Παρά τις φαινομενικά απαισιόδοξες εκτιμήσεις του, ο οίκος αναφέρει σε έκθεσή του ότι οι δυσάρεστες συνέπειες του Covid-19 στις εγχώριες θαλάσσιες βιομηχανίες της εκάστοτε χώρας ήταν μικρότερες του αναμενομένου για το H1 του τρέχοντος οικονομικού έτους.
Η έκθεση αναφέρει ότι ο ναυτιλιακός κλάδος πλέει εδώ και πολύ καιρό σε αχαρτογράφητα νερά, ενώ, όπως είναι λογικό, η ανάκαμψή του θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι και τη ζήτηση για τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές.
Ο κλάδος των tankers σημείωσε σημαντική ανάκαμψη την περίοδο Μαρτίου-Απριλίου, λόγω της ανάγκης περί πλωτής αποθήκευσης πετρελαίου.
Ωστόσο, η ανάκαμψη αυτή υποχώρησε σύντομα, καθώς η μείωση του contango (όταν η spot τιμή ενός εμπορεύματος για άμεση παράδοση είναι χαμηλότερη από αυτή για μελλοντική παράδοση) σήμανε και την πτώση των ναύλων για τα δεξαμενόπλοια.
Από την άλλη, θετικό είναι το τοπίο σχετικά με τον κλάδο των containerships, οι ναύλοι των οποίων έχουν καταγράψει σημαντική αύξηση λόγω της ελάφρυνσης των περιοριστικών μέτρων σε πολλές από τις πιο σημαντικές οικονομίες του πλανήτη και κυρίως στην Κίνα. Ωστόσο, παρά την εξαιρετική διαχείριση των εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σχετικά με τη χαμηλή υφιστάμενη ζήτηση, ο οίκος Icra αναφέρει ότι και το μέλλον των ναύλων των containerships παραμένει αβέβαιο και ιδιαίτερα ευμετάβλητο.
Ευεργετική επίδραση ενδεχομένως θα έχουν οι όποιες διαλύσεις πλοίων προκειμένου η προσφορά να ευθυγραμμιστεί με τη ζήτηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ