
Σημαντική μεταβλητότητα αναμένεται να καταγράψουν οι ναύλοι για όλους τους τύπους πλοίων, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα και κυρίως λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί σχετικά με ένα δεύτερο κύμα κορονοϊού, σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης Icra.
Παρά τις φαινομενικά απαισιόδοξες εκτιμήσεις του, ο οίκος αναφέρει σε έκθεσή του ότι οι δυσάρεστες συνέπειες του Covid-19 στις εγχώριες θαλάσσιες βιομηχανίες της εκάστοτε χώρας ήταν μικρότερες του αναμενομένου για το H1 του τρέχοντος οικονομικού έτους.
Η έκθεση αναφέρει ότι ο ναυτιλιακός κλάδος πλέει εδώ και πολύ καιρό σε αχαρτογράφητα νερά, ενώ, όπως είναι λογικό, η ανάκαμψή του θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι και τη ζήτηση για τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές.
Ο κλάδος των tankers σημείωσε σημαντική ανάκαμψη την περίοδο Μαρτίου-Απριλίου, λόγω της ανάγκης περί πλωτής αποθήκευσης πετρελαίου.
Ωστόσο, η ανάκαμψη αυτή υποχώρησε σύντομα, καθώς η μείωση του contango (όταν η spot τιμή ενός εμπορεύματος για άμεση παράδοση είναι χαμηλότερη από αυτή για μελλοντική παράδοση) σήμανε και την πτώση των ναύλων για τα δεξαμενόπλοια.
Από την άλλη, θετικό είναι το τοπίο σχετικά με τον κλάδο των containerships, οι ναύλοι των οποίων έχουν καταγράψει σημαντική αύξηση λόγω της ελάφρυνσης των περιοριστικών μέτρων σε πολλές από τις πιο σημαντικές οικονομίες του πλανήτη και κυρίως στην Κίνα. Ωστόσο, παρά την εξαιρετική διαχείριση των εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σχετικά με τη χαμηλή υφιστάμενη ζήτηση, ο οίκος Icra αναφέρει ότι και το μέλλον των ναύλων των containerships παραμένει αβέβαιο και ιδιαίτερα ευμετάβλητο.
Ευεργετική επίδραση ενδεχομένως θα έχουν οι όποιες διαλύσεις πλοίων προκειμένου η προσφορά να ευθυγραμμιστεί με τη ζήτηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ