
Επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ προβλέπει το επιχειρηματικό σχέδιο της ΔΕΠΑ για την περίοδο 2020 – 2024 και αποσκοπεί στη μετατροπή της από εταιρεία αερίου σε μια σύγχρονη εταιρεία ενέργειας, με αυξημένη καθετοποίηση, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην υποστήριξη της δραστηριότητας λιανικής και την ενίσχυση των συνεργειών με τη χονδρική.
Αυτό ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Κωνσταντίνος Ξιφαράς μιλώντας στο 3ο Athens Investment Forum, που πραγματοποιήθηκε στις 9 Οκτωβρίου.
Κεντρικός άξονας του νέου business plan, ανέφερε ο κ. Ξιφαράς είναι η επέκταση της εταιρείας σε νέες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, η ΔΕΠΑ επενδύει στην ανάπτυξη εφαρμογών υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας, εστιάζοντας κυρίως στη χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καύσιμου. Για τον σκοπό αυτό κατασκευάζει ένα πλοίο μεταφοράς LNG που θα τροφοδοτεί τα λιμάνια της ευρύτερης Ανατολικής Μεσογείου.
Παράλληλα η εταιρεία, επεκτείνει το πανελλαδικό δίκτυο πρατηρίων CNG, FISIKON, ενώ δρομολογεί ήδη και την είσοδό της στις ΑΠΕ, αλλά και ανανεώσιμων καυσίμων αερίων, όπως το υδρογόνο και το βιομεθάνιο. Με επενδύσεις που ξεπερνούν τα 120 εκατ. ευρώ, η ΔΕΠΑ στοχεύει στη δημιουργία ενός «πράσινου» χαρτοφυλακίου ισχύος άνω των 200 MW, συμμετέχοντας σε φωτοβολταϊκά ή αιολικά έργα που βρίσκονται στο στάδιο ανάπτυξης ή σε λειτουργία.
Τέλος, ο κ. Ξιφαράς, υπογράμμισε ότι η ΔΕΠΑ κλιμακώνει τη συμμετοχή της στα μεγάλα διεθνή έργα, όπως οι αγωγοί EastMed και IGB και ο Τερματικός Σταθμός LNG στην Αλεξανδρούπολη, που συμβάλλουν αποφασιστικά στη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού και την ενεργειακή ασφάλεια Ελλάδας και Ευρώπης, ενώ αναβαθμίζουν τη γεωπολιτική σημασία της χώρας μας.
Αυτοί είναι οι λόγοι, κατέληξε ο κ. Ξιφαράς, που η ΔΕΠΑ έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον κορυφαίων εγχώριων και διεθνών επενδυτών, στο πλαίσιο της εξελισσόμενης αποκρατικοποιήσης, καθώς η απόκτησή της θα τους εξασφαλίσει ηγετική θέση στην ελληνική και περιφερειακή αγορά ενέργειας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ