
Επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ προβλέπει το επιχειρηματικό σχέδιο της ΔΕΠΑ για την περίοδο 2020 – 2024 και αποσκοπεί στη μετατροπή της από εταιρεία αερίου σε μια σύγχρονη εταιρεία ενέργειας, με αυξημένη καθετοποίηση, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην υποστήριξη της δραστηριότητας λιανικής και την ενίσχυση των συνεργειών με τη χονδρική.
Αυτό ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Κωνσταντίνος Ξιφαράς μιλώντας στο 3ο Athens Investment Forum, που πραγματοποιήθηκε στις 9 Οκτωβρίου.
Κεντρικός άξονας του νέου business plan, ανέφερε ο κ. Ξιφαράς είναι η επέκταση της εταιρείας σε νέες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, η ΔΕΠΑ επενδύει στην ανάπτυξη εφαρμογών υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας, εστιάζοντας κυρίως στη χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καύσιμου. Για τον σκοπό αυτό κατασκευάζει ένα πλοίο μεταφοράς LNG που θα τροφοδοτεί τα λιμάνια της ευρύτερης Ανατολικής Μεσογείου.
Παράλληλα η εταιρεία, επεκτείνει το πανελλαδικό δίκτυο πρατηρίων CNG, FISIKON, ενώ δρομολογεί ήδη και την είσοδό της στις ΑΠΕ, αλλά και ανανεώσιμων καυσίμων αερίων, όπως το υδρογόνο και το βιομεθάνιο. Με επενδύσεις που ξεπερνούν τα 120 εκατ. ευρώ, η ΔΕΠΑ στοχεύει στη δημιουργία ενός «πράσινου» χαρτοφυλακίου ισχύος άνω των 200 MW, συμμετέχοντας σε φωτοβολταϊκά ή αιολικά έργα που βρίσκονται στο στάδιο ανάπτυξης ή σε λειτουργία.
Τέλος, ο κ. Ξιφαράς, υπογράμμισε ότι η ΔΕΠΑ κλιμακώνει τη συμμετοχή της στα μεγάλα διεθνή έργα, όπως οι αγωγοί EastMed και IGB και ο Τερματικός Σταθμός LNG στην Αλεξανδρούπολη, που συμβάλλουν αποφασιστικά στη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού και την ενεργειακή ασφάλεια Ελλάδας και Ευρώπης, ενώ αναβαθμίζουν τη γεωπολιτική σημασία της χώρας μας.
Αυτοί είναι οι λόγοι, κατέληξε ο κ. Ξιφαράς, που η ΔΕΠΑ έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον κορυφαίων εγχώριων και διεθνών επενδυτών, στο πλαίσιο της εξελισσόμενης αποκρατικοποιήσης, καθώς η απόκτησή της θα τους εξασφαλίσει ηγετική θέση στην ελληνική και περιφερειακή αγορά ενέργειας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ