
Επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ προβλέπει το επιχειρηματικό σχέδιο της ΔΕΠΑ για την περίοδο 2020 – 2024 και αποσκοπεί στη μετατροπή της από εταιρεία αερίου σε μια σύγχρονη εταιρεία ενέργειας, με αυξημένη καθετοποίηση, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην υποστήριξη της δραστηριότητας λιανικής και την ενίσχυση των συνεργειών με τη χονδρική.
Αυτό ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Κωνσταντίνος Ξιφαράς μιλώντας στο 3ο Athens Investment Forum, που πραγματοποιήθηκε στις 9 Οκτωβρίου.
Κεντρικός άξονας του νέου business plan, ανέφερε ο κ. Ξιφαράς είναι η επέκταση της εταιρείας σε νέες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, η ΔΕΠΑ επενδύει στην ανάπτυξη εφαρμογών υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας, εστιάζοντας κυρίως στη χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καύσιμου. Για τον σκοπό αυτό κατασκευάζει ένα πλοίο μεταφοράς LNG που θα τροφοδοτεί τα λιμάνια της ευρύτερης Ανατολικής Μεσογείου.
Παράλληλα η εταιρεία, επεκτείνει το πανελλαδικό δίκτυο πρατηρίων CNG, FISIKON, ενώ δρομολογεί ήδη και την είσοδό της στις ΑΠΕ, αλλά και ανανεώσιμων καυσίμων αερίων, όπως το υδρογόνο και το βιομεθάνιο. Με επενδύσεις που ξεπερνούν τα 120 εκατ. ευρώ, η ΔΕΠΑ στοχεύει στη δημιουργία ενός «πράσινου» χαρτοφυλακίου ισχύος άνω των 200 MW, συμμετέχοντας σε φωτοβολταϊκά ή αιολικά έργα που βρίσκονται στο στάδιο ανάπτυξης ή σε λειτουργία.
Τέλος, ο κ. Ξιφαράς, υπογράμμισε ότι η ΔΕΠΑ κλιμακώνει τη συμμετοχή της στα μεγάλα διεθνή έργα, όπως οι αγωγοί EastMed και IGB και ο Τερματικός Σταθμός LNG στην Αλεξανδρούπολη, που συμβάλλουν αποφασιστικά στη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού και την ενεργειακή ασφάλεια Ελλάδας και Ευρώπης, ενώ αναβαθμίζουν τη γεωπολιτική σημασία της χώρας μας.
Αυτοί είναι οι λόγοι, κατέληξε ο κ. Ξιφαράς, που η ΔΕΠΑ έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον κορυφαίων εγχώριων και διεθνών επενδυτών, στο πλαίσιο της εξελισσόμενης αποκρατικοποιήσης, καθώς η απόκτησή της θα τους εξασφαλίσει ηγετική θέση στην ελληνική και περιφερειακή αγορά ενέργειας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ